2010-05-26 16:05:02妮娜

(四八)Letting go, saying goodbye放手,說再見



這是那位漸凍人網友5/5給的,她給我的文章都與我們的心吻合。早該在上週貼出來。標題就剛好是我們的寫照。拖到現在。神教我貼出來:

無助的ANDY

這篇文章是給你的: !你在板上的問題我今天才看到,神給你回應了,因為祂知道你心中的苦痛!

 

 

Letting go, saying goodbye

放手,說再見!

 

所有的事情,及天堂下的活動季節,還有時間。出生的時間,死亡的時間,耕種的時間,連根拔起的時間,殺害的時間,療癒的時間,流淚的時間,建造的時間.

There is a time for everything, and a season for every activity under heaven: a time to be born and a time to die, a time to plant and a time to uproot, a time to kill and a time to heal, a time to tear down and a time to build,


Ecclesiastes 3:1-3
再見了老朋友,這最後的話語, 在馬克思嚥下最後一口氣,結束於生活中的對話。塞蒙跟馬克思是一起長大的好友.在婚禮上互為伴郎.現在這些年過去了,咒詛在生命中游走.生病幾個月後,疾病偷走了他的力量。由朋友及家人的手,,他被上帝的手釋放,然後死去。雖然賽蒙很健康,但是那天佔據他心中,他的朋友不再活在這世界上。他跟上帝在一起了。放手吧!當生命帶你通過轉變,是痛苦的。
Goodbye old friend. Those where the final words, that ended a life conversation between the two as Max took his last breath. Samuel and Max grew up as close friends. Each stood as best man for the other in their weddings. Now the years had passed them bye. Their course in life had been traveled. Max became sick a few months ago. Sickness had stolen his strength. From the hands of friends and family, Max was released into the hands of God and crossed over into death. Although Samuel was healthy, that day a whole was placed in his heart. His friend was no longer alive in this world. He was in the presence of God. Letting go when life takes you through transition is sometimes painful.

 

 

沒有人知道你有的犧牲跟愛合成一種關係。沒有人可以開始了解這個空虛,這種感覺。當他們放手讓那個從不被認為會失去的離開,很難說再見,生命充滿了轉變。

No one knows the sacrifice and love you had invested in a relationship. No one can begin to understand the emptiness that one will feel when they have to let go of something that they never considered living without. It is hard to say goodbye. Life is filled with transitions.

 

 

所有的事情會離開,工作結束,生意改變,小孩結婚,人們死去,關係結束。生命充滿了改變。無論你如何做,季節會改變。他們是生活的一部份。我們必須學習如何去在真理中渡過改變。你可能在這個當口感到困惑。上帝並未期待你去了解為何。對祂要有信心及信任。祂知道為何事情會根據這方式發生。有時甚至是違反祂的欲望及意志來發生。信任上帝,在改變時,放手並且說再見可以是非常困難且痛苦。我要鼓勵你,甚至在你感覺痛苦的時候,痛苦也會通過。新的一天會來而且你的傷痛會轉成上帝的讚美。以下是幾個有幫助的建議:

All things pass away. Jobs end, businesses change, children marry, people die, and sometimes relationships fail. Life is filled with transitions. Seasons of change come no matter what you do. They are part of life. We must learn to go through the transition in faith. You may be confused during those times. God does not expect you to understand why to everything. Have confidence and trust in Him. He knows why things happened the way they did.

Sometimes it happens even against His desire and will. Trust God through the change. Letting go and saying goodbye can be very difficult and painful. I want to encourage you today. Even at the moment it might hurt, this too will pass. A new day will arise and your pain will turn into God's praise. Here are a few suggestions to help in transition.

 

 

1,有勇氣.上帝絕不會離開妳。由祂身上得到力量。要知道當你軟弱時,祂是強壯的。要勇敢且有勇氣。

#1 Have courage. God is with and will never leave your side. Draw strength from Him. Walk boldly knowing that when you are weak He is strong. Be brave and courageous.

 

 

允許聖靈給你安慰.我的一個朋友在發生癌症時,祂的身體開始衰弱。當我到醫院拜訪他時,我為他禱告且鼓勵他禱告。力量開始進入他的身體。今天他很健壯的走著。這是一個知道如何跑向偉大的安慰者的人。神聖的鬼轉為神聖的靈。邀請他共處。

# 2 Allow the Holy Spirit to bring you comfort. A friend of mine was going through a difficult time. Diagnosed with cancer, his body began to fail him. As I went to visit him in the hospital, I prayed with him and encouraged him to pray in the spirit. Strength came into his body. Today He is walking strong. This is a man that knows how to run to the great comforter. The Holy Ghost. Turn to the Holy Spirit. Invite him to fellowship.

 

 

種值每一滴淚水.這是詩篇1266節:

流淚撒種的,必歡呼收割。那帶種流淚出去的,必要歡歡樂樂的帶禾稛回來。

#3 Plant every tear. The Word of God says in Psalm 126:6:
He who continually goes forth weeping, Bearing seed for sowing, Shall doubtless come again with rejoicing, Bringing his sheaves with him.

轉化你的淚水成為種子,你相信神什麼?你的何種禱告想得回應?種植你淚水的種子並且期待收割。他們是神榮耀的珍貴種子。
Turn your tears into seeds. What are you believing God for? What prayers do you need to be answered? Plant your seed of tears and expect a harvest. They are precious seeds that God honors.

禱告文:

父親,我的生活充滿了改變。我不知道明天會發生什麼事?我信任你。假如我必須走過荊棘之路,沒關係。因為你與我同在。就像詩篇23篇

我雖行過死蔭的幽谷,也不懼怕。因為你與我同在。的杖,你的竿都安慰我。

我緊抓著你的話及承諾在我的生命中。給予我的傷害療癒。我感謝你從未離開我。

以上禱告奉耶穌的名,阿們!
Prayer: Father, my life is filled with change. I do not know what will happen tomorrow. I trust You with my life. If I must walk rough roads, it is OK. You are with me. Like David said in Psalm 23, I confess that Your rode and staff comfort me. I hold onto Your Word and Promise for my life. Send healing to my wounds. I thank You for never leaving my side. In Jesus name, amen.

 

 

 

 

同時間神給我ㄧ本書:

[與改變對話]- 與神對話作者最新的書

 

 

ALEXIS:

改變是困難的,是恐懼的。當我們生命面臨改變時,連自己都不知道走不走的過去。事實上一定可以的。恐懼是因為,我們不知道改變會造成什麼?[再糟也不過是這樣]這句話聽起來有道理,但是沒有幫助。

我們家由之前負債2千萬到去年三月數件事件發生(可以看我的通靈記事),到今年再轉變一次...就如作者所說的:還能怎麼樣?

(對我而言第一次人生大破碎是通靈前發生的事情)

作者說,改變只會更好,不會變壞。是的!我的朋友們,改變是好的。神如果沒有先破碎我們,祂無法幫我們重建人生。一個捏壞的作品是很難修改的,除非重做。

但是,渡過並不容易。如果我們確信會中威力彩2億!那隨你改變吧!無所謂!可惜事情不是這樣。

改變增添了我們的信念及勇氣,但是這不是來自我們自己,而是來自於神。我是軟弱的,恐懼的,我的心中沒有多少勇氣,我也清楚的知道當生命發生大轉變時,誰知道蛤能不能渡的過?

我唯一倚賴的就是對神的相信,我相信祂給的承諾,緊抓住祂的話,我相信祂絕不會遺棄我,我相信祂公義的右手會扶持我,當我墜落時。

信念很重要,信念是維持生命穩固的基本。還有家人,朋友們的相互支持與體諒。

咦?難道這是[互聯網ㄦ]嗎?宇宙就是一張有共同聯繫的大網。

祝福各位!