2007-12-17 17:54:02JohnWeiMeng

Rocky Balboa 洛奇

有一天, 淩晨兩點,
因爲還在工作中,
但是, 有覺得很悶和很靜,
所以, 就看了這套戯, ROCKY BALBOA.
是這套戯的最后一集 (我想是吧, 都已經六集了)
其實, 我是一口氣把六集的DVD買回家,
我是買給爸爸看的,
因爲, 爸爸有看前幾集和RAMBO,
但是, 我想爸爸沒看吧.

在這一套戯裏,
我又看到和學到了一些事情...
"Home is where it shine with a little smile.
And all I want her to do is trust me."
家, 的確是一個讓我們覺得溫暖,
充滿陽光和笑聲的地方.
有時候, 先生和太太,
在決定在一起建立一個家庭的時候,
他們或許就是這樣想的.
當先生/太太在外工作打拼時,
他/她都會想另一半相信和支持他/她.
但是, 我想這也是一個家庭會爭吵的原因吧, 信任.

"You living backward, Rocky,
chasing channel from yesterday,
yesterday wasn’t so great..."
對某些人來説昨天或許是一個很好的日子,
我想昨天的確很美好,
但是, 我不能太沉迷于昨天, 而忘了今天和明天.
過去的, 已經過去了,
我想怎麽去追, 也追不囘了.
我想改變, 也改變不了.
所以, 惟有把精神都擺在今天.
活在當下, 計劃未來.

"I mean maybe you doing your job, but why you stop me for doing mine?
I mean may be some of you guys got something never finish,
something you really want to do,
something you say it,
somebody stop it,
and you told no!
Even after you pay, who got the right to tell u that? Who?
No body!
Earn your right, do what you want to do.
You know the older I get, the more things I got to leave behind,
and that is life."
這段話, 是在男主角要去申請執照時,被拒絕后所說的.
有時候, 我們真的要堅持自己的理想, 想要的和應的權利.
而不應該讓別人來決定你的未來,
未來是由自己來創造的,
做你想要做的, 並沒有對與錯.
"If I can do it, anybody can do it."
有時候, 我們會說:"我又不是他, 我怎麽做到呢?"
我想說的是:"你是否已經嘗試過呢?"
很多的時候, 我們並沒有嘗試去做, 就去否定一些事,
我覺得那是不好的.
我也曾聽説過, 其實你想要成功,在事業上有一番成就,
其實, 是很容易的, 只是有人不想太多人都成功,
而把成功說的太遙遠和太困難了.
你說呢?

"You know who you are...
We all have that feeling that fire you usually never get a chance to use it and then it just go away...
But you can, you got this opportunity, so do it, why not?
I mean this is who you are.
This is who you always be...
and it doesn’t matter how it looks to other people.
All the matter is how look to you.
How it looks to you?
If this is something that you want to do,
and this is something that you got to do,
then you do it.
Fight! Fight!"
通常, 很多人的心里都有自己的理想和抱負,
當機會來臨時,
你是否已經準備好了呢?
為什麽會害怕呢?還是興奮呢?
在這裡, 女主角說:"假如那是你想要的,
你想做的, 就去做吧, 因爲你是你."
加油~
"You change. You stop being you.
You let people stick a finger in you face and tell you no good.
When things got hard, you started looking for something to blame,
like a big shadow...
But the end, how hard you hit, is about how hard you can get hit,
and keep moving forward.
How much it take to keep moving forward,
that is how it was done."
這是老爸對孩子的對話...
千萬別讓別人牽著自己的鼻子走,
你的事情, 只有你自己最清楚, 最明白,
你想怎麽做, 也只有你知道爲何要這麽做.
當我們面對挫折時, 通常都會去找藉口,
我想我們應該勇敢去面對吧, 負責任才是最重要.
他說的對, 當你受到挫折時, 你也要不斷地前進才好,
千萬別放棄, 別退下來, 去解決問題,
然後, 讓自己更堅強, 更強大, 更勇敢.

"I am always love you no matter what,
no matter what happen.
You are my son, you are my blood.
You are the best thing in my life.
But you have to start believe in yourself.
It gonna have a life."
我想父母對子女的愛是最偉大的,
父母對子女的付出是最多的,
因爲父母並沒有去計較付出了多少,
也沒問有什麽回報.
我們自己也應該對自己要有更多的信心,
這樣才能活出自己.

上一篇:生日快樂

下一篇:跳躍大搜查線

肥力 felixism 2009-01-29 01:56:14

因為新年有空,我也是今天才回看,同樣心有感動。

jolie 2007-12-20 11:53:54

電腦有點怪
留言在此ok吧

版主回應
當然ok啊~
非常歡迎~
2007-12-20 15:19:42
jolie 2007-12-20 11:53:11

還可以接受的片
帶女朋友去
效果更好

^ _ ^

版主回應
哈哈~
我暫時都不會有女朋友的.
祝福你~
2007-12-20 15:17:26