2007-01-08 20:39:00Jacky

應許的獎賞

讀 經:提摩太後書4:1-8
金 句:「從此以後,有公義的冠冕為我存留,就是按著公義審判的主到了那日要賜給我的。」(提摩太後書4:8)
全年讀經:創世記23-26章

  最近,我收到雜誌社寄給我的一封信,信裡反復提到,我將有機會贏五十萬美元,以及這大獎將給我帶來瞬間可得的財富與一生的享受。最後,在這封信第二頁的一個角落,我終於找到了我要找的信息--得獎機率(根據法令規定,這類文件必須寫明機率)。那是幾個極小的字,由此而知,我得此大獎的機率是八千萬分之一,真是微乎其微!
  讓我們拿這件事和保羅所期待的天堂的福份做個比較,他說:「從此以後,有公義的冠冕為我存留,就是按著公義審判的主到了那日要賜給我的;不但賜給我,也賜給凡愛慕他顯現的人。」(提摩太後書4:8)請留意這字眼「有……為我存留」,而不是「可能會有」或「機率很低」,相反地,是可確信的「有」。
  孫德生(J. Oswald Sanders)指出:「冠冕是給那些真實奔走天路歷程且專心等候主再來的基督徒的獎賞,因他們已完成主所託付給他們的使命。」
  如果你願意讓主進入你的生命、渴慕他的同在、真實的面對生命,那同樣的冠冕也是為你存留的。朋友們,何不信靠、期待與計劃如何得到這獎賞,因為它是來自主的應許。 DCM

在主恩典中竭力奔跑人生歷程,
抬起雙目向主的榮面仰望,
擺在我們面前的是生的大路,
基督他是道路,是獎賞。Monsell

今日的抉擇,決定明日的成果。
The Promised Prize

Read: 2 Timothy 4:1-8

There is laid up for me the crown of righteousness, which the Lord . . . will give to me on that Day. --2 Timothy 4:8

Recently I received a magazine sweepstakes letter that addressed me by name and repeatedly mentioned a $500,000 prize. It spoke of instant wealth and a lifetime of leisure. Finally, at the bottom of page 2, in very small print, I found the part I was looking for. As required by law, the letter told me that the approximate numerical odds of my winning the prize were 1 in 80 million. Now that's remote!

Contrast that with Paul's anticipation of what awaited him in heaven: "There is laid up for me the crown of righteousness, which the Lord, the righteous Judge, will give to me on that Day, and not to me only but also to all who have loved His appearing" (2 Tim. 4:8). Note his assurance: "There is laid up for me." Not "there might be" or "there's a slight chance"--"there is."

J. Oswald Sanders writes, "This crown is awarded to those who have completed the Christian race with integrity, with eyes fixed on the coming Lord. It is the reward for fulfilling the ministry entrusted to one."

If you have welcomed Christ into your life, long for His appearing, and are faithfully running your race, then the same prize awaits you. Count on it, plan on it, anticipate it! It's a promise from God. --DCM

Run the straight race through God's good grace,
Lift up your eyes and seek His face;
Life with its way before us lies,
Christ is the path, and Christ the prize. --Monsell

Our present choices determine our future rewards.

FOR FURTHER STUDY
Just Before Heaven
Where Do We Go From Here?

上一篇:主要用我嗎?

下一篇:永活的朋友