2007-11-06 15:38:53艾莉

The Rose

「Some say love, it is a river 有人說,愛,是條河流
That drowns the tender reed 淹沒柔弱的蘆草
Some say love, it is a razor 有人說,愛,它是鋒利刀刃
That leaves your soul to bleed 讓你的心靈流血不止
Some say love, it is a hunger, 有人說,愛,是種飢渴
An endless aching need 一種綿延無盡、痛苦的需索
I say love, it is a flower, 我說愛,是一朵花
And we, its only seed 而你我,就是種子

It’s the heart, afraid of breaking, 懼怕傷痛的心
That never learns to dance 永遠學不會歡舞
It’s the dream, afraid of waking, 恐懼醒來的夢
That never takes a chance 永遠不敢冒險嘗試
It’s the one who won’t be taken, 不願意接受的人
Who cannot seem to give 似乎無法付出
And the soul, afraid of dyin’, 而害怕死亡的心靈
That never learns to live 永遠學不會存活

When the night has been too lonely, 當夜晚變得孤單難耐
And the road has been too long 而路途變得遙遙無盡
And you think that love is only 你也以為愛情只是
For the lucky and the strong 屬於那些幸運與堅強的人
Just remember, in the winter 只要記得,在那寒冬之中
Far beneath the bitter snows 在冷得刺骨積雪下
Lies the seed, that with the sun’s love, 埋藏著種子,伴隨著陽光的愛
In the spring becomes the rose 在春天變為玫瑰」


The Rose 試聽:http://tw.youtube.com/watch?v=yg8y3u9Ki7o

=========================================================

照例..我似乎該紀錄一下這段逝去的愛情..





「妳不是要出國?那這樣怎麼辦?」
「我不知道,我只知道我不想再失去這次機會了,前幾次錯過都讓我好懊悔,我想好好珍惜還能和他在一起的日子。」


以這樣的心情,開始了一段愛情。
其他的東西,我記不得了,我也不想再記得。

請讓我記住那一刻,那一刻的決心,就好..........

上一篇:喵的~

下一篇:流浪狗

Ally 2007-11-08 17:40:42

張小美..沒想到妳還有上來耶..
我真是感動~~

小美 2007-11-07 22:17:35

我正好在聽這首歌
真是有默契