2017-02-11 12:06:57靡優姬

Shape Of You - Ed Sheeran 中英對照(English-Chinese)



https://www.youtube.com/watch?v=JGwWNGJdvx8

https://www.youtube.com/watch?v=_dK2tDK9grQ

嗨大家!!!靡優姬今天難得的更新了兩篇(灑花!!!!)

這次放了兩個連結,為什麼呢??因為靡優姬自己很私心的喜歡歌詞版啦XDDDD
說實在的我看不太懂MV版在幹嘛嗯(汗)
這首歌是紅髮艾德在今年發行新歌,一下就衝上了告示牌冠軍寶座,據說原本是要給雷哈娜,但唱片公司希望他自己唱的樣子....
好想聽聽看雷哈娜版本喔喔喔喔喔喔喔喔希望他會翻唱!!!!!!!!


--靡優姬的聽力及翻譯學習筆記,有誤歡迎指正 --

--紅體字底下有附註,黃底字為單字--

Shape Of You - Ed Sheeran (你的樣子-紅髮艾德)

The club isn’t the best place to find a lover
夜店不是尋找愛情的好去處
So the bar is where I go
酒吧才是我心所屬
Me and my friends at the table doing shots
朋友們和我靠在吧檯邊喝著shots
Drinking fast and then we talk slow
一飲而盡並閒聊著
You come over and start up the conversation with just me
妳朝我們走來和我攀談
And trust me I’ll give it a chance
相信我,我願意一試
Now take my hands, stop!
牽起我的手,嘿
Play Van the Man on the jukebox
點唱機響起 Van the Man 的歌曲
And then we start to dance
我們隨著音樂擺動
And now I’m singing like
現在我在心裡唱著

[Chorus 1]
Girl you know I want your love 
女孩,你知道我想要你
Your love was handmade for somebody like me
妳的愛專屬於一個像我一樣的人
Come on now follow my lead
來吧隨我起舞
I may be crazy, don’t mind me
我可能很瘋狂,別理我
Say boy, let’s not talk too much
你卻說男孩,別話這麼多
Grab on my waist and put that body on me
搭上我的腰,貼近我
Come on now follow my lead
來吧,隨我起舞
Come, come on now follow my lead
來吧,隨我起舞

[Chorus 2]
I’m in love with the shape of you
我迷戀你的樣子
Push and pull like a magnet do
像磁鐵一樣忽遠忽近、相斥相吸
Although my heart is falling too
雖然我的心也在沉淪
I’m in love with your body
我迷戀你的身體
Last night you were in my room
昨晚妳在我房裡
Now my bedsheets smell like you 
現在我的床鋪充滿你的氣息
Every day discovering something brand new
每天都有不同的感覺
I’m in love with your body
我想我愛上你了

[Chorus 3]
Oh I, oh I, oh I, oh I
I’m in love with your body
我想我愛上你了
Oh I, oh I, oh I, oh I
I’m in love with your body
我想我愛上你了
Oh I, oh I, oh I, oh I
I’m in love with your body
我想我愛上你了
Every day discovering something brand new
每天都有不同的感受
I’m in love with the shape of you
我迷戀你的樣子
One weekend we let the story begin
周末時我們開始寫下我們的故事
We going out for our first date
我們第一次外出約會
You and me are thrifty 
你和我都節儉成性
So go all you can eat
所以我們去了吃到飽餐廳
Fill up your bag and I fill up the plate
塞滿你的包包而我裝滿我的盤子
We talk for hours and hours about the sweet and the sour
我們花了好幾個小時天南地北地聊生活的酸甜苦辣
And how your family is doing ok
還有你的家人今天過得如何
Leave and get in the taxi
離開時坐上計程車
Then kiss in the back seat
在後座熱情擁吻
Tell the driver make the radio play
請司機打開收音機
And I’ll singing like
而我內心唱著
 
[Chorus 1]
 
[Chorus 2]
 
[Chorus 3]
 
Come on be my baby, come on*8
來吧做我的情人,來吧
 
[Chorus 2]
 
Come on be my baby, come on
來吧做我的情人,來吧
Come on be my baby, come on
來吧投入我的懷抱,來吧
I’m in love with your body
我想我愛上你了
(*3)
 
Every day discovering something brand new
每天都有不同感受
I’m in love with your body
我想我愛上你了

-------------------------------------------------底下為附註------------------------------------------------
1. thrifty 是「節儉的」;thirsty 是「口渴的」,偷偷說靡優姬剛剛在寫的時候寫成口渴的還想說口渴幹嘛去吃到飽....

2. fill up 和 fill in 還有 fill out 是不一樣的!!!!! fill up 是「裝滿、使填滿」;fill in 是「填寫(表格)、代替」之意;而 fill out 也有「填寫(表格)」的意思,另外還有「變得豐滿」的意思在~

3. the sweet and the sour 酸甜苦辣,英文中還有很多這種用法跟中文可以對上的,最明顯的就是Micheal Jackson 的經典 black or white,翻成中文就是「是非」的意思~

這首歌節奏比較快,反而是聽比較難,但是難字倒是沒幾個,而且超級洗腦的!!!!!大家趕快去聽感受艾德的魅力吧~~~~~
(悄悄話) 2017-03-06 11:41:10
Rafael 2017-03-06 11:33:17

Hihi 期待你下一次的歌曲XD