2008-02-29 00:13:07㊣↗小~♥~英↙㊣

詩中+英

In faith I do not love thee with mine eyes,
For they in thee a thousand errors note;
But `tis my heart that loves what they despise,
Who in despite of view is pleased to dote.
Nor are mine ears with thy tongue`s tune delighted;
Nor tender feeling to base touches prone,
Nor taste, nor smell, desire to be invited
To any sensual feast with thee alone.
But my five wits, nor my five senses can
Dissuade one foolish heart from serving thee,
Who leaves unswayed the likeness of a man,
Thy proud heart`s slave and vassal wretch to be.
Only my plague thus far I count my gain,
That she that makes me sin awards me pain. 第一百四十一首


我不真的憑我的眼睛來愛你,
在你身上我看見了千處錯誤;
但我的心卻愛著眼睛所輕視
溺愛著,不理睬面前的景象。
我耳朵不聽你舌尖傳的愉悅音色;
我那期待著愛撫的敏感觸覺,
我的味覺,我的嗅覺,不願出席
你的個人的任何感官的宴會。
可是我的五智或五感卻不能
說服一個痴心不愛你,
剩下男人那一點不為動搖的,
甘願做你那高傲之心的奴隸。
然我只能將我愛情悲苦視作益處,
她誘使我犯罪,她令我受苦。

上一篇:

下一篇:綢繆《詩經.唐風》