2010-09-17 18:35:00ynk520

Jewel-I Love You Forever




Jewel - I Love You Forever

http://www.youtube.com/watch?v=dNV2sfOTNhM


You and I walking slowly
你和我漫步走著

Hand in hand
手牽著手

Footprints in the sand
在沙灘上留下我倆的腳印

Watch the wind as it plays
望著微風嬉戲

Throwing shadows across your face
雲影掠過你的臉

The sky was so blue
天空是那麼的靛藍

Your eyes so green
你的眼睛是那麼的碧綠

The air glittering
就連空氣也閃爍著光輝

So sudden, so swift
就在剎那之間

Love came to us
我們就這樣墜入了愛河

Just like a gift
就像是上天賜予的禮物

I lived here, you lived far away
我住這裡 你卻住的很遠

Our lives called us back, no we could not stay
現實的生活催促著我們回去,此刻的我們不能在一起


With a sad sort of smile you took my hand
你用帶著悲傷的微笑 輕輕的握著我的手

Said while we're apart you hope I understand that...
說:就算我們暫時分開,你希望我能了解到




You'll be holding me
你會牽掛著我

And I'll be holding you
而我也會牽掛著你

Through those long nights
那些將要來臨的漫漫長夜

My love will be pulling you through
我的愛會一直陪伴著你

When you see the stars
當你看見星星時

Pretend they're my arms
想像著那是我環抱著你的雙臂

When you feel the air
當微風輕撫著你的臉頰時

That is me kissing you there
那是我正在輕吻著你

Say you love me
當你說你愛我

And I will say I love you
我也會對著你說我愛你

No distance could ever make that untrue
沒有任何距離會使這些變得不真實

When I'm far away
當我身在遠方

I'll reach through time and space
我的心我的思念卻可以穿越時空陪伴在你的身邊

When you hear the wind
當你聽到風聲吹起

You'll hear me saying
那是我在對你說

I love you forever
我愛你,直到永遠




Fast forward our love story
時光飛逝 當我們的愛情變成了故事時

I still remember that day
我依然記得那一天

Her small precious face
她那小巧可愛的臉

You stared into her eyes
你凝視著她的眼睛

Hypnotized by her smile
為她的微笑深深著迷

But your job meant you had to travel
因為工作你不得已而奔波

But we weren't ready for you to go
但我們還沒有為你的離開做好準備

You held our daughter with a sad sort of smile
你抱著我們的女兒,用帶著悲傷的微笑

Said while we're apart I want you to know that...
說:就算我們暫時分開 但我要你知道

You'll be holding me
你們會牽掛著我

And I'll be holding you
而我也會牽掛著你們

Through those long nights
那些將要來臨的漫漫長夜

My love will be pulling you through
我的愛會一直陪伴著你們

When you see the stars 當你看見星星時

Pretend they're my arms
想像著那是我環抱著你們的雙臂

When you feel the air
當微風輕撫著你們的臉頰時

That is me kissing you there
那是我正在輕吻著你們

Say you love me
當你們說愛我時

And I will say I love you
我也會對你們說我愛你們

No distance could ever make that untrue
沒有任何距離會使這些變得不真實

When I'm far away
當我身在遠方

I'll reach through time and space
我的心我的思念卻可以穿越時空陪伴在你的身邊

When you hear the wind
當你們聽到風聲吹起

You'll hear me saying
那是我在對你們說

I love you forever 我愛你們,直到永遠




God forbid there'll come a day

但願那一天不要到來

When the light in my eyes fades away
當我的眼神失去了該有的光輝時

But from your hearts I will not go
但在你的心中 我從未曾遠離

No bounds shall my spirit know, cause
我知道我的愛會永不消失 因為




You'll be holding me
你們會牽掛著我

And I'll be holding you
而我也會牽掛著你們

Through those long nights
那些將要來臨的漫漫長夜

My love will be pulling you through
我的愛會一直陪伴著你們

When you see the stars 當你看見星星時

Pretend they're my arms
想像著那是我環抱著你們的雙臂

When you feel the air
當微風輕撫著你們的臉頰時

That is me kissing you there
那是我正在輕吻著你們

Say you love me
當你們說愛我時

And I will say I love you
我也會對你們說我愛你們

No distance could ever make that untrue
沒有任何距離會使這些變得不真實

When I'm far away
當我身在遠方

I'll reach through time and space
我的心我的思念卻可以穿越時空陪伴在你們身邊

When you hear the wind
當你們聽到風聲吹起

You'll hear me saying
那是我在對你們說

I love you forever
我愛你們,直到永遠




You'll be holding me
你們會牽掛著我

And I'll be holding you
而我也會牽掛著你們

Through those long nights
那些將要來臨的漫漫長夜

My love will be pulling you through
我的愛會一直陪伴著你們

When you see the stars 當你看見星星時

Pretend they're my arms
想像著那是我環抱著你們的雙臂

When you feel the air
當微風輕撫著你們的臉頰時

That is me kissing you there
那是我正在輕吻著你們

Say you love me
當你們說愛我時

And I will say I love you
我也會對你們說我愛你們

No distance could ever make that untrue
沒有任何距離會使這些變得不真實

When I'm far away
當我身在遠方

I'll reach through time and space
我的心我的思念卻可以穿越時空陪伴在你們身邊

When you hear the wind
當你們聽到風聲吹起

You'll hear me saying
那是我在對你們說

I love you forever
我愛你們,直到永遠




You'll be holding me
你們會牽掛著我

And I'll be holding you
而我也會牽掛著你們

Through those long nights
那些將要來臨的漫漫長夜

My love will be pulling you through
我的愛會一直陪伴著你們

When you see the stars 當你看見星星時

Pretend they're my arms
想像著那是我環抱著你們的雙臂

When you feel the air
當微風輕撫著你們的臉頰時

That is me kissing you there
那是我正在輕吻著你們

Say you love me
當你們說愛我時

And I will say I love you
我也會對你們說我愛你們

No distance could ever make that untrue
沒有任何距離會使這些變得不真實

When I'm far away
當我身在遠方

I'll reach through time and space
我的心我的思念卻可以穿越時空陪伴在你的身邊

When you hear the wind
當你們聽到風聲吹起

You'll hear me saying
那是我在對你們說

I love you forever
我愛你們,直到永遠




Jewel Kilcher

________________________________________________

最近我超愛這首歌的 除了旋律好聽外 歌詞也寫的很有意思

第一段到第三段是以女生的角度寫的 從相愛相戀寫到相夫教子 最後寫到了死亡

一生都寫進一首歌裡 把這些帶點悲傷的歌詞 用一個很輕快的旋律唱出來 我很喜歡

也許這才是真正的 "I love you forever"


然後在副歌的部份卻是男生對女生及女兒說的

我很喜歡這首歌 也覺得它很有意思....

Jewel Kilcher的聲音很甜美 聽起來就像是個小女生 但是她本人就........

不過聲音跟這首歌很好聽是真的啦XD

biung 2011-10-31 09:46:14

真的很好聽