2006-04-23 05:59:27兔子先生

Dear K.

今天的我很blue,所以我決定再寫封信給你。當我起床的時候,天空是藍色的,太陽很直接地從窗戶照進我房間裡。要是可以在這種藍色天空下野餐一定很完美。我從來就沒有喜歡過藍色的天空,但是我住在洛杉磯,所以見到灰色天空的機會很少。不是說我喜歡灰色,像你眼珠那種灰色;但說實話要是你有藍色的眼珠子一定很詭異。上學期我有一個有雙超級藍眼睛的教授。他教社會學,而且每天都穿不一樣藍色的Polo上衣。你知道嗎,有七十八種不同深淺的灰色,所以我想應該有超過七十八種不同深淺的藍色。藍眼睛教授的眼睛總是很引人注意,我想是因為他穿藍上衣的關係;他是個很幽默的人。我在那節課拿了一個A,那天晚上我去吃了藍帶豬排慶祝,在公園附近的一間小餐廳。你有沒有吃過藍帶豬排呢?我想我沒有一開始寫信時那麼憂鬱了,我只是很blue因為你不回信給我。

Love
S.

Dear K.,

I’m so blue today I decide to write you another letter. When I woke up the sky was blue and the sunlight peeked in my room. It’d be very nice to have a picnic under the blue sky. I never liked blue skies but I lived in Los Angeles all of my life so I rarely see gray skies. Not that I like the color gray like your eyes, but you would look freaky with blue eyes. Last quarter I had a professor last year with the bluest pair of eyes. He taught Sociology and wore different shade of blue polo shirts every time. Professor Gordon’s eyes always stand out, I think it is because of his blue shirts; he is a very funny man. I got an A in that class but I still treasure the blue ribbon I won from the County Fair’s Biggest Zucchini Contest. I don’t know if you saw that when you came visit me last time, the blue ribbon is pinned on the wall by my bed. I was six when I won that contest and I wore a blue cotton dress that day, I think that was the last time I wore a dress. I think I am not as depressed as I first started writing but I’m just blue because you won’t write me back.

Love,
S.


*圖片 from : [ Pink Plumeria Floating in Blue Water ] by Jim Zuckerman @ allposters.com*

上一篇:吸血鬼

下一篇:車站