2006-04-25 14:59:34兔子先生

車站

我坐在車站等她。我其實不知道現在該怎麼做才好,但是說實話,我平常也不知道該怎麼做才好。

她不像平常的女孩子,當我送她首飾或是鮮花的時候,她看起來很高興沒有錯,但是我買早餐給她時,她也有相同的笑容。她好像沒有跟我要求過什麼。其實那句話也只是建議而已,但是我卻快被那句話煩死了。

有個女人牽著一隻毛球來回散步;她們已經走過我第四或第五次了。我們很友善地跟對方交換笑容,但其實那也漸漸地令我感到厭煩。我不了解別人,但是我更不了解那些想要養寵物的人。小動物們又髒又麻煩,即使牠們可以無條件的愛牠們的主人,但牠們也同時喜歡差不多每一個剛認識的人。

我從小到大從來沒養過一隻狗;我家養了一隻貓。我姊想要一隻貓,所以她得到了一隻貓。不管我如何跟我爸媽抗議,我姊年紀比我大,而且她想要一隻貓。我想我好像從來沒碰過那隻貓,主要是因為我姊不准我對那隻貓做任何事。從五歲開始她就認為我是個小混蛋,但其實她也只大我一歲半而已。

我想她搭的那班車在五分鐘就會進站了,那讓我平靜了一些。我一直在想今天早上出門時她跟我說的話:「你知道我想要一隻狗,但是我可以接受一個屬狗的人來交換。」

我可以毫無條件的愛她嗎?我不確定。但是我知道除了她以外,我不會愛上其他的任何人。

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I’m sitting in the bus station waiting for her. I don’t know what to do now, but to be honest—I don’t know what to do most of the time.

She’s not like most girl, her eyes never light up when I give her jewelry or flower. She never asks anything from me. In fact, it was just a suggestion, but it bugs me like hell.

A woman has been walking her little fur-ball on a leash back and forth. They walk past me for the forth or fifth time. We exchanged smiles several times already, and it is getting on my nerves. I don’t understand people, and I don’t understand why people would want to have pets. They are messy, dirty, and even if they can love their owner unconditionally, at the same time they love pretty much everyone they meet unconditionally.

I never had a dog growing up. We had a cat. My sister wanted a cat so she got a cat. Doesn’t matter how I protested to my parents, she’s older and she wanted a cat. I don’t think I’ve ever touched the cat, mainly because my sister won’t let me do anything to the cat. At age five she already thought of me like a mischief little devil. She’s actually only a year and a half older than me.

I think her bus gets here in five minutes. That calms me a little bit. I kept on thinking what she told me when I left the house this morning. “You know I want a dog,” she paused, “ but I’ll settle for a guy born in the year of dog.”

Can I love her unconditionally? I’m not sure. But I know I won’t feel love with just anyone but her.

*圖片 from : [Sasebo Station in Japan @ http://en.wikipedia.org/wiki/Railway_platform*

上一篇:

下一篇:生日願望