2008-01-08 23:59:31spy007

I say a little prayer "新娘不是我"主題曲

The moment I wake up
Before I put on my make-up
I say a little prayer for you
While combing my hair now
And wondering what dress to wear now
I say a little prayer for you

*Forever, forever
You’ll stay in my heart
And I will love you
Forever and forever, never will part
And I will love you
Together, together, that’s how it must be
To live without you
Could only mean heartbreak for me

I run for the bus, dear
While riding I think of us, dear
And say a little prayer for you
And I work I just take time
And all through my coffee break-time
I say a little prayer for you (*)

My darling believe me
For me there is no one but you
Say you love me too
Cause I’m in love with you
Answer my prayer now
Say you love me too
Just answer my prayer now
Say you love me too (*)

The moment I wake up
Before I put on my make-up
Answer my prayer now
Say you love me too
Answer my prayer now
Say you love me too

在我醒來的那一刻
在我化妝以前
我為你做了小小的祈禱
當我開始梳頭髮
考慮要穿哪件衣服
我為你做了小小的祈禱

永永遠遠
你都在我心裡
我會愛你
一生一世,永不分開
我會愛你
我倆會永遠在一起
要是活著沒有你
會使我心碎

親愛的,當我趕公車時
在車子行駛中,我想著我倆
為你做了小小的祈禱
工作時,我會花時間
甚至在休息時的咖啡時間
我為你做了小小的祈禱

我心愛的,相信我
除了你,再也沒有別人
說你也愛我
因為我已愛上了你
現在,回應我的禱告
說你也愛我
回應我的禱告
說你也愛我

在我醒來的那一刻
在我化妝以前
回應我的禱告
說你也愛我
回應我的禱告
說你也愛我

因為茱莉亞蘿伯茲主演的”新娘不是我”,這首老歌又再度受到歡迎。

演唱的版本有很多,最著名的是狄翁沃薇克( Dionne Warwick,是惠妮休斯頓的表姐 )的版本,但愛爾蘭女歌手瑪麗布蕾克具有民謠風味的演唱,賦予此曲清新脫俗的嶄新面貌,更讓人愛不釋手。