2013-12-18 21:09:19老鼠人

讓我安心的寶劍一 Girl On Fire


關於圖片:這寶劍一是個女戰士耶,怎麼會這麼剛好想拿出這副來抽牌?
親愛的,這正是「共時性」啊,我靈感還在耶,你要有信心!別慌!更別急!

如果日漸退化的記憶還有可信度的話,買第一副塔羅牌應該是1999年的事,所以,這偶爾排牌的興趣少說也超過十年的時間了。從極度三腳貓到現在的普通三腳貓,不變的是,我從沒懷疑過我的牌想告訴我的,自以為是教的忠貞信徒如我,更是未曾想過可能誤解牌義。天生的靈感總是會在當下自己發功,有時事後也覺得神奇,我那時怎麼會有靈感那樣解釋呢?還蠻喜歡好友大學時說我頭頂上有一支特別的天線……也許我真的有喔,反正水瓶座的很多都是外星人。

不過,就在最近,我竟兩次在幫好友讀牌解惑後,抽牌問我幫人家排牌有沒有幫助……這真是非常反常的事,也許是因為感受到那極度的恐懼,讓我覺得有必要更為慎重。不過,這真是沒必要的,因為我的牌跟我說的通常都是我心裡早聽到的聲音啊。

禮拜天晚上睡覺前在床上抽了張牌安心,哈,我管你那些養牌、有牌神的胡說八道咧,老娘就喜歡在床上抽牌,怎樣?我靜心的功力如何自己最知道,那些焚香、點燭、祈禱對我來說完全不需要。拿出又久沒摸的那副牌,問朋友會不會聽勸、候時而動,很好,抽到了「寶劍一」正位,於是,我安心了。

當一個行動帶著殺傷力的時候,更需要看清楚再出招,我們都愛好和平,但一旦必需出手的時候,一定要讓對方一刀斃命。哈,我前陣子才這樣嚇過我的學生,別看我溫和好欺負,我不是不會拔刀喔,小心我「笑裡藏刀」,一旦我拔刀,一定要你一刀斃命!人與人之間的基本尊重很重要的,上昇星座落在天蠍的我,會記仇喔~~~

以下《寶劍一》英文解析出處:http://tarotreadingpsychic.com/
Upright Ace of Swords Tarot Card Meanings in a Tarot Reading
    In its uptight position, the Ace of Swords typically represents the need for strength. Often, the swords suit signifies adversity in a current life situation. The Ace of Swords reminds you to remain strong and be true to your principles. It may take discipline and determination to overcome these obstacles. You have more power than you think you do. When the Ace of Swords comes up in a Tarot spread, it reminds you to focus your mind and concentrate on a course of action. A great deal of consideration is in need. It is time to plan your next move. Logic and order are your greatest allies. In fact, you may find that you need them.  However difficult a situation proves to be, something positive will materialize.  Changes may need to be made, but the result will be rewarding. You can now cut yourself free.

    In a tarot reading, the Ace of Swords also signifies a new intellectual venture. It’s time to take action on your ideas. This may be an energizing time for you. The projects you embark upon will be successful, regardless of the odds. The timing is right, so act on it.

*Taking Action
*New ideas and innovation
*Asserting Oneself
* Victory over obstacles



這首歌也曾經被我聽到爛過,特此分享,We’re girls on fire!  Keep fighting!

Girl On Fire—Alicia Keys feat. Nicki Minaj
[Nicki Minaj]
Spirit of Marilyn callin' me, audibly
Bawling she, said that she would never leave
Continued to torture me
Telling me to come with her
Underneath my comforter
And she brought a gun with her
Pills and some rum with her
Took me on the balcony
Telling me to jump with her
Yeah I'm in the ghost but I ain't doing stunts with her
I ain't trying to be that
Haters wanna see that
But I got 'em aggy
Cause I win the gold like Gabby

She's just a girl, and she's on fire
Hotter than a fantasy, longer like a highway
She's living in a world, and it's on fire
Feeling the catastrophe, but she knows she can fly away

Oh, she got both feet on the ground
And she's burning it down
Oh, she got her head in the clouds
And she's not backing down

This girl is on fire
This girl is on fire
She's walking on fire
This girl is on fire

Looks like a girl, but she's a flame
So bright, she can burn your eyes
Better look the other way
You can try but you'll never forget her name
She's on top of the world
Hottest of the hottest girls say

Oh, we got our feet on the ground
And we're burning it down
Oh, got our head in the clouds
And we're not coming down

This girl is on fire
This girl is on fire
She's walking on fire
This girl is on fire
Everybody stands, as she goes by
Cause they can see the flame that's in her eyes
Watch her when she's lighting up the night
Nobody knows that she's a lonely girl
And it's a lonely world
But she gon' let it burn, baby, burn, baby

This girl is on fire
This girl is on fire
She's walking on fire
This girl is on fire

[Nicki Minaj]
Dear God, If you're here God
Make the fire disappear when they stare God
Take away my fear when they interfere God
Do you fear God? Cause I feel God
And in my backyard, that's a deer, God
And that's a horse ranch
And to my core fans, keep reppin' me
Do it to the death of me
'X' in the box, cause ain't nobody checkin' me

This girl is on fire
This girl is on fire
She's walking on fire
This girl is on fire

Oh, oh, oh...
She's just a girl, and she's on fire