2013-06-29 13:24:15老鼠人

自習課塗鴉IV The Sun The Trees


期末考週,又要看個幾堂自習課了
102的皮蛋已經習慣我在他們班自習課塗鴉
囉嗦他們要準備考試,還會嘻皮笑臉嗆我「畫你的畫啦,說這麼多……」

權杖一,這張牌之後要做個小整理
兩隻狗妞和純粹的火能量所帶來的信息讓我興奮
封閉已久的小宇宙要開始燃燒啦

給親愛的Stella:
畫禪繞不用給自己那麼大壓力,畫就對了
我本來想畫出N個5影像重疊的感覺,但畫出來就變成現在這樣了
反正,我們又不是要出國比賽拿冠軍,沒關係的,Have fun ~~


這學期的最後一節課畫的「撥雲見日」,近午時分,豔陽燦爛
在山上6樓的教室遙望遠處群山山巔,想起泰雅族人狩獵的深山林內
想起要辦入山證、人煙罕至的溪流最源頭那一片粉紅櫻花林
雖然感覺你我像是有深仇大恨似的,你才這樣無情踐踏我的尊嚴
但,謝謝你曾經給的那些美好
生日快樂!40歲了,祝福你人生如日中天
終於撥雲見日的我開始奔跑了,哈,說不定會後來居上喔
謝謝你帶來驗證我信仰的機會
經過這些地獄般的日子
我依然相信全心全意、堅持到底比較有機會擁有幸福人生
我一定會遇到那個跟我有著相同信仰的人


The Sun The Trees—Russian Red
The sun fills the kitchen in my house
It's warm and cozy and it helps me breathe
And I wonder if you're making people laugh

Cause you're funny
You're funny

The trees out of my window dance
Oh they do dance with the wind
And I wonder why, I wonder why
I wonder why, we are apart

Cause we're funny
We're funny people
And beautiful inside

The sun, the trees, the moon, the sea
The clouds above hang over me
The sun, the trees, the moon, the sea


The sea goes quiet when the night is dark
With the lights reflected jump in from the sky
And I wonder if we'll see the moon walk by
Cause it's shining, it's shining
As it lights the shadows, see the moon walk by

The sun, the trees, the moon, the sea
The clouds above hang over me
The sun, the trees, the moon, the sea
The sun, the trees, the moon, the sea
The sun, the trees, the moon, the sea
The sun, the trees, the moon, the sea
The sun, the trees, the moon, the sea
The sun, the trees, the moon, the sea