2010-11-07 11:48:36老鼠人

我記得、我想要 The Child In Us



我記得
Sean Connery主演的Medicine Man (燃燒的天堂)
西瓜大王的西瓜汁
入夜的西仔灣
林森路的午後……
許多許多,我都還記得且歷歷在目
卻記不起你的長相
即使是看過最近的照片也沒辦法清晰地印在腦海裡
於是,心裡不安了起來
所有一切都將煙消雲散、一筆勾銷了嗎?

昨天特別不安
一整天腦子裡竟塞滿了某人的影像
一個幾乎零交集、零互動,自然也是零好感的人
雖然是個大帥哥,揮之不去的感覺真不舒服
想到還會見到面就渾身起雞皮疙瘩
是綿綿細雨的關係,還是遲了的MC即將報到?
居然又開始易感了
早上聽到這首歌還真催淚
反覆聽了幾遍,心裡慢慢輕鬆起來
那人的影像就跟你一樣慢慢破碎模糊了

誰為我克服恐懼、忍受厭惡,我就跟他走
願這難得的有緣人很快出現
偶然相遇或久別重逢
願我第一眼就能認出你來
在這之前,我先把自己安頓好

The Child In Us – Enigma
Sanskrit: prasanna vadanaaM saubhaagyadaaM bhaagyadaaM hastaabhyaaM abhayapradaaM maNigaNair-naanaavidhair-bhuushhitaaM

梵文英譯:
Who is of smiling face?
Bestower of all fortunes?
Whose hands are ready to rescue anyone from fear?
Who is adorned by various ornaments with precious stones?

Latin: Puer natus est nobis, et filius datus est nobis: cujus emperium super humerum...

拉丁文英譯:

For to us a child is born, to us a son is given: and the government will be upon his shoulder.

Some day you came.
And I knew you were the one.
You were the rain, you were the sun.
But I needed both, cause I needed you.
You were the one I was dreaming of all my life.
When it is dark you are my light.
But don't forget who is always our guide.
It is the child in us.