2010-06-13 15:08:10O口O

Auckland is awful!!

xx 奧克蘭(要找到能跟"蘭"有韻的字,只有髒話耶~)

今天早上到奧克蘭了,當我一進到住的地方我就不舒服,我還以為是因為太累了(果然要相信第六感呀~)然後我就付款結帳了,八天晚上的錢一次刷了。但當我進房間就有一種嗡嗡的聲音,很像空調但是櫃檯說這間沒有空調,應該是水管之類的。

既然來了只好用自己的方法囉!一進房就先唸金剛經,有好一點但依然不舒服。我逛了一下這家背包客棧,想找到其他優點讓我想留下來,但是在地下室的廚房(好有中國人的Fu 呀!!)陰暗又小,一點都不想待太久,沒有窗戶的TV房,唯一不錯的角落是在櫃檯旁的交誼室(沒人交誼的交誼室),但只有沙發沒有桌椅。因為實在沒什麼地方可以待,所以我就出門去補吃飯加上找其他住處,還好奧克蘭是大城市,超級多背包客棧的。我找到一間地點不錯,而且很大間的,當然稍微貴一點,但他有桌子椅子可以坐下來寫字耶,這可是什麼都比不上~(現在就是偷跑到人家這裡寫字的)

所以我就回原本那家說要退房,我當然知道要多支付一些,但沒想到那小姐竟然說不能退費,他說在你登記入房時候就寫在紙上了。我當然有看到才簽名的,但重點是-房間真的很吵不是我的錯呀!我本來是想要住在那一間的。當然那個小姐有幫我想了方法,把所有空的房間幾乎都開給我看了,但剩下的房間都沒有窗戶了(雖然那小小窗戶看不到什麼),因為沒有窗戶所以聲音反而很清楚,所以真的幾乎每一間都有這種聲音,而那小姐說:對耶,我以前沒注意到,真的有聲音耶~(廢話,我可是專門幫人家睡房子,看房子有沒有問題的耶...唉...)其實當天晚上有個小主管,他就當著我的面(當我隱形,用英文跟小姐討論起來),說不行,就連什麼消費抵用都不行...後來小姐就說:明天早上十點,這邊的經理就會來上班了,到時候再跟他討論看看,看能不能退。【我沒說退多少喔!他可是一毛錢都不退耶!】

唉~老實說:NZD400對我來說是小錢,我已經因為這錢毀了一天,我不想把下個星期也毀掉,所以無論結果如何,我明天都會搬去別的地方(今天暫且住下了,雖然剛剛待了一小時就頭痛,現在出來交誼廳花錢上網了)

明天再來看要怎樣解決,最佳的狀況是有退費,即使退的不多也好,如果都不行也就算了,鬼屋真是住不得,折衷就是看這邊旅行社有什麼其他島嶼幾天的行程,費用就抵掉那個行程,這樣也可以啦,就搭配行程不用自己安排了。

反正無論如何都會好好玩囉,別擔心~

Auckland is awful!!

This morning I arrived safely.When I got into my backpacker I felt not very well.I thought maybe because of the flight.Then I cheeked in and paid the balance but when I got into the room I heard regular noisy sounds that came from the old building.I thought it must be a water pipe or an air conditioner.I tried to ignore it but I couldn't.

I looked around and tried to find any good reason that could let me stay but there were nothing I could find.Guest kitchen was underground.TV room had no window. The living room that closed to reception was nice but only had sofa. Then I went out to eat and to look for another accommodation. I found one which is also backpacker. It was a bigger one so had more space.(at least had tables and chairs) Of course it cost higher.(520 NZD/7 nights)

Actually one of the staff tried to solve the problem. She wanted me to move to other room but every room had this problem.I asked her could I get any refund if I only stay one night. Even though she also felt there had some sounds that she didn't notice before she said I couldn't get any money because they had the policy and been written on the paper that you had to sign when you checked in. But it was unfair. I was going to stay there but it was really noisy. I stayed one hour in the room and I got a headache. They didn't want to give you any refund even though it was their fault. She said I could wait till tomorrow morning and try to talk to the manager who didn't work today.

To be honest 400 NZD(8 nights) is not much for me.(Yes.it's not much for an accommodation.) I don't want to lose my vocation mood because of the money. No matter what is the result. I will move to another place and have fun so don't worry about me.

Shine 2010.04.18.