2004-01-25 00:12:00小太陽的微笑

童書繪本~我能愛你像你愛我那樣嗎?

書名:我能愛你像你愛我那樣嗎?
(COULD I LOVE YOU AS YOU LOVE ME?)
作者:陳亭
上誼文化出版

***********************************
【我能愛你像你愛我那樣嗎?】

「媽咪,媽咪」丫丫問,
「怎樣才能知道妳愛我呢?」

媽媽回答說:「如果妳能明白魚兒是怎樣愛大海,
小星星是怎樣愛月亮,蝴蝶是怎樣愛鮮花,
人們是怎樣愛珍寶,妳就會知道媽咪是怎樣愛妳的了。」

「那麼,媽咪能愛我多久呢?」丫丫又問。
「媽咪對妳的愛比太陽愛地球還久,比大海愛岩石還久,
比上千年的古樹愛她的綠葉還久。媽咪會永永遠遠的愛妳。」

「為什麼呢,媽咪?」
「因為妳是我的寶貝呀!」
「等我長大了,媽咪妳當我的寶貝好嗎?我能愛妳像妳愛我那樣嗎?」
「當然可以,親愛的!當然可以。」

【COULD I LOVE YOU AS YOU LOVE ME?】
“Mommy , Mommy” Nancy asks:“ How can I know you love me?”
“If you know” mom answers , “the way fishes love water ,
little stars love moon , butterflies love flowers ,
people loves the treasures , you will know I love you . ”

“Are you going to love me forever , Mommy?”
“Yes , I will love you as the sun has been loving the earth ,
the sea has been loving rocks ,
a thousand years old tree has been loving his leaves ,
I will love you forever . ”

“Why you love me , Mommy?”
“Because you are my baby .”
“Would you be my baby , when I grow up ,
Mommy , Could I love you as you love me?”
“I hope so , baby, I hope so . ”

*********************************************
故事說完了。
你喜歡她們的對話嗎?
這樣親密細語,很滿足、很幸福!
地球是個母親孕育自然萬物,
而媽媽對孩子的疼愛永永遠遠。
希望你會喜歡…….sunny 2002/3
日本藤素 2019-12-23 11:49:33

感謝分享!

http://www.yyj.tw/