2009-11-15 16:44:57燕仔

我的菠蘿油王子

今次整菠蘿包既經驗真係令我獲益不少,

而且有個勁重要既結論: 麵包的好壞,在於酵母~

尋日興沖沖萌生起想整麵包既念頭,基於上次既貝果硬到我要牙痛睇醫生,

so真係好一陣子無整麵包~

咁難得心血來潮,就坐言起行喇~

每個步驟都好認真,打麵團什麼的,天氣轉涼整麵包真係唔太適合,發得較慢,

估唔到最後發酵個階段發左3,4個鐘都唔係咁好,

點知一焗完出黎,表面既菠蘿皮都算酥脆,

但係個麵包外皮有點硬,一切開見入面竟然唔熟,

以往既經驗正常20分鐘左右會熟架bo~同埋會比入爐前再脹大~

but今次好奇怪,於是再送入焗爐都係唔熟....滴汗~

搞到尋晚心情好down,即刻上網睇下其他網友既分享~

對酵母既特性都了解左好多,

大約係30度左右係最活躍,遇冰水就會休眠,發太耐既話酵母又會俾自己釋放出黎既二氧化碳殺死,SO要有排氣滾圓,再整型既步驟~

我檢討過可能係自己用左凍既牛奶,但都無理由一D發既跡象都無,同埋我都試過將佢地放係開左一陣預熱後熄左既焗爐入面,等佢可以發快D,但都一D氣息都無咁~

咁最有可能就係酵母出左問題,

一大早我出去買一瓶新既酵母,

將新同舊既分別用少少水開下,

左邊係舊既,右邊係新既,

結果好明顯,舊既酵母幾乎都唔溶於水,仲有好多粒子,聞起黎好似泥土味咁,

但新既酵母係一下水成一D小球,然後慢慢溶到乳白色咁,聞起黎係我唔識形容既臭味,

真係立竿見影,原來尋日失敗既原因係酵母失去左活性,可能係前排太熱,我應該擺佢入雪櫃,不過有網友指出D酵母開左保存期大約半年左右,屈指一算都差唔多夠時間~

SO今日再接再厲,再整一次~吸收左昨日既經驗同埋網友分享心得,

今日整起上黎好好多~好明顯feel到D酵母好active,基礎發酵個陣就有一股香味,

應該係酵母同麵粉入面既澱粉作用,有糖既甜味,切開會見到有d孔洞~

 

接著打麵團都feel到佢既彈性,仲排左好多氣添~哈~

另外今日既菠蘿皮係高粉40g, 低粉20g, 試下效果如何~尋日既係兩樣都40g, 放到今日硬左d~

可能真係唔使加咁多粉~

仲有今日發酵既時候我都係放係焗爐入面, 下面放一小碟熱水, 旁邊放一小杯熱水~

提升酵母足夠既溫度同濕度~so今日都算發得幾快~hapi~

呢個方法真係幾不錯~

第一幅圖係昨日既菠蘿石頭,

第二幅圖係今日既菠蘿麵包,

兩者擺埋一齊, size真係有差, 我媽咪尋日仲問我你係咪整迷你菠蘿包, no!

正常係好似右邊呢個發到咁大架!

趁熱食左一個~不錯吃~菠蘿皮可以再參考下人地個d, 個人覺得唔夠甜~

但都幾好味~同埋總算係自己唔放棄再去嘗試既成果,

我阿爸都好支持我, 話再研究下喇, 問下朋友咁~

我阿媽就叫我放棄麵包, 整番蛋糕算, 朋友收到蛋糕都開心過收到個1,2蚊既麵包,

經過今次整麵包既經驗, 如果有人肯手打麵包俾我食, 真係娶得過~呵~

同埋一邊整一邊覺得個包好似麥兜入面既菠蘿油王子個頭~哈~都幾得意~

有時蛋糕整得多, 都想整下麵包, 始終自己整健康又好味~

同埋蛋糕越黎越多人識整lu, 手打麵包既人都唔多, 有台機器就方便好多,

親手打到手勁痛, 打到隻手都覺得唔發都算數既時候, 個麵包真係特別好食,

大家得閒都整下麵包交流下喇~

靚喵 2009-11-19 09:06:00

呵~味道緊係無得頂喇!!!我鍾意麵團食落有牛油既味道~令人不自覺食晒成個~同埋擺到第二日都仲OK,唔怕硬~GREAT!

肥欣 2009-11-18 19:58:35

我有興趣試AR~^^
其實我睇想覺得有模有樣~
但味道真係要試下~

tine 2009-11-17 19:16:41

我覺得麵包都幾好整呀~不過我d skill未穩定~次次都捉唔準~等我春天後再整包啦~!