2008-06-30 01:37:55貓又

【Porcelina Of The Vast Oceans/無垠海洋裡的波瑟琳娜】


As far as you take me, that’s where I believe

The realm of soft delusions, floating on the leaves
On a distant shoreline, she waves her arms to me
As all the thought police, are closing in for sleep
The dilly dally, of my bright lit stay
The steam of my misfortunes
Has given me the power to be afraid
And in my mind I’m everyone
And in my mind

Without a care in this whole world
Without a care in this whole world
Without a care in this life
It’s what you take that makes it right

Porcelina of the oceans blue
Porcelina
Porcelina

In the slipstream, of thoughtless thoughts
The light of all that’s good, the light of all that’s true
To the fringes gladly, I walk unadorned
With gods and their creations
With filth and disease
Porcelina, she waits for me there
With seashell hissing lullabies’
And whispers fathomed deep inside my own
Hidden thoughts and alibis
My secret thoughts come alive

Without a care in this whole world
Without a care in this whole world
Without a care in this whole world
Without a care in this life
It’s what you take that makes it right
And in my mind I’m everyone
In my mind I’m everyone of you
You make it right
It’s all alright
You make it right
Porcelina of the oceans blue





【無垠海洋裡的波瑟琳娜】

妳帶我到那個 我所相信的遙遠地方
輕柔的幻象國度 漂浮在葉片之上
在那遙遠的海岸 她對著我揮手
所有的思想審查守衛 都陷入了沉睡

遲疑著 我看得見的光線暫時停留
我那些不幸和緊張的情緒
給了我權力感到恐懼
而在我心中 我是每一個人
在我的心中

根本不在意這個世界
完全不屌整個世界
也不在意我的人生

妳從我這裡帶走了什麼 讓我變成這樣?

無垠海洋中的波瑟琳娜
波瑟琳娜
波瑟琳娜……


在氣流之中 那些魯莽的想法
關於善意 美好 真理的觀點
欣然地朝著邊緣 我樸素地走著
陪伴著諸神和祂們的造物
伴隨著污穢和疾病

波瑟琳娜 她在那裡等著我
和貝殼們所譜出的搖籃曲
以及我內心深處那些隱藏的想法 和 辯解
所發出的細小聲響
我那些秘密的想法變成了現實

完全不屌整個世界
根本不在意這個世界
根本不在意這個世界
也不在意我的人生

妳從我這裡帶走了什麼 讓我變成這樣?
而在我心中 我是每一個人
在我的心中 全部都是妳
只有妳能讓我恢復原狀

有要妳在 就沒有關係
只有妳 能讓這一切變好
蔚藍海洋中的波瑟琳娜……








聽這首歌的時候,在我的腦海中總是能聽到海濤拍擊岩石的聲音。
還有那個站在海的中央,向你揮著手而且甜美地笑著的海之仙女,波瑟琳娜…

這個超連結是他們在1996年的表演,enjoy.
http://www.youtube.com/watch?v=B2C5HW_Vhuc&feature=related

0806300330 au