2008-05-19 20:39:49貓又

【To forgive/寬恕】

To forgive


Ten times removed
I forget about where it all began
Bastard son of a bastard son of
A wild eyed child of the sun
And right as rain, I’m not the same but
I feel the same, I feel nothing

Holding back the fool again
Holding back the fool pretends
I forget to forget nothing is important
Holding back the fool again

I sensed my loss
Before I even learned to talk
And I remember my birthdays
Empty party afternoons won’t come back

Holding back the fool again
Holding back the fool pretends
I forget to forget nothing is important
Holding back the fool again
I forget to forget me
I forget to forget you see
Nothing is important to me

I knew my loss
Before I even learned to speak
And all along, I knew it was wrong
But I played along, with my birthday song

Holding back the fool again
Holding back the fool pretends
I forget to forget nothing is important
Holding back the fool again



【寬恕】


搬離了十次
我已經忘記是從哪裡開始的
太陽的 怒目而視的兒子的 私生子的私生子

我非常地健康 已經不是過去的自己了
但我覺得還是一樣 我失去了任何感覺

再一次地壓抑住那些愚蠢(的想法)吧
再一次地停止可笑的偽裝吧
我忘記了要遺忘 一切都已經無所謂
再一次 壓抑那些愚蠢的想法吧

我感覺到了自己失去的東西
在我恢復說話能力之前
而當我回憶起 過去的那些生日
派對後空蕩的下午 不會再回來

再一次地壓抑住那些愚蠢(的想法)吧
再一次地停止可笑的偽裝吧
我忘記了要遺忘 一切都已經無所謂
再一次 壓抑那些愚蠢的想法吧

我忘記了要遺忘自己
妳知道的 我忘記了要遺忘
一切都不再重要
在我知道如何開口之前
我感覺到失去了什麼
而我知道 一切都是錯的

但是 我還是繼續演奏我的生日歌曲
再一次地壓抑住那些愚蠢(的想法)吧
再一次地停止可笑的偽裝吧
我忘記了要遺忘 一切都已經無所謂
再一次 壓抑那些愚蠢的想法吧






這首歌適合在感到軟弱,懊悔的時候聽。這一次沒有MV了,事實上我也很希望有這麼一支MV;畢竟,我是如此地喜歡這首歌。如果你也像我一樣有時候會無可救藥、偏執地沈溺在過去裡,我想這首歌也很適合你。

0805192242 au