2011-08-31 23:35:02Vivi

我打開那香水瓶蓋,這樣也是一年......(Assassin-John mayer)

我只能找到Live版在報台上才能播:

 He said this just feels like me...

或許我找不到那些夜晚在你房間聽到的版本,

不過這還是會讓我想起那一切與那次表演......


"Cause I wonder sometimes about the outcome of a still verdictless life"

Yap, a still verdictless life...

 

這篇 與香水跟香水瓶蓋一點關係也沒有,

它只是一個時間的截斷點。

 

最後一個暑假,

我開始不能確定這樣的選擇是對是錯,

接近尾聲的這些日子,

每天只有Blues到不行的音樂與情緒伴著我下班後的所有時光,

我不加班 不花與以往相較的心思 不想開學,

我想我需要釋放一些情緒 忙碌吞噬掉的感性與悲傷,

每個階段都會有人離開 有人進來,

我也從從前的抗拒直到現在的習慣甚至讓自己發覺這樣習慣的有些不對勁,

這段時間 離開的人太多太久,

而那種因忙碌而不自覺的壓抑也太多太久,

等我發現的時候它已經吞噬我一天當中所有剩餘的時間,

咖啡喝多了 看得世界模糊得多 虛幻得多,

秋天是個美麗又想念的季節,

那些過去的人 我們只能用記憶緬懷 我不能要求他再回來一次......

如我所說  後來的我才發現,

John mayer只是你留給我的記憶的一部份,

音樂才是你留給我的記憶的全部,

這裡我能完整的說,

現在的我聽到好聽的歌 有感觸的旋律 與以前我們完成與未完成與即將計畫完成的歌曲,

還有最重要的是你留給我的那些歌的記憶與專輯 歌手,

我都還能記得你彈吉他時 沉思時 我盯著你時的那種只能用Blues形容的專注表情與模樣,

這幾天我聽了幾乎每一首John mayer專輯裡的歌,

我想像你為什麼聽那一首首歌 與為什麼練習,

我惋惜自己到最後終究沒把吉他練好,

不然我又會多一個可以想念你的媒介......

Battle studies也是09年到現在了 我的記憶卻還在Heavier Things,

也只剩下那些"我們曾經說好"要一起完成的歌曲,

 

為自己找藉口說這輩子我不會原諒你對我所做的事情,

卻還在這每天的夜晚裡回憶那些忘不掉的過去與記憶,

斷了所有連絡訊息 也是對你對我最好的方式,

我真的盼望哪天 哪天我可以從一篇篇的文章裡釋放那個我想念的你的模型 與 我自己......


Lyrics

 

I work in the dead of night

When the roads are quiet and no one is around

To track my moves

Racing the yellow lights

To find the gate is open, she’s waiting in the room

I just slip on through

You get in, you get done and then you get gone

You never leave a trace or show your face, you get gone

Should have turned around and left before the sun came up again

But the sun came up again

 

Into the morning light

To find the day is burning the curtains and the wine

In a little white room

No I’m not alone

Her head is heavy on me, she’s sleeping like a child

What could I do

You get in, you get done and then you get gone

You never leave a trace or show your face, you get gone

Should have turned around and left before the sun came up again

But the sun came up again

 

I was a killer, was the best they’d ever seen

I’d steal your heart before you ever heard a thing

I’m an Assassin and I had a job to do

Little did I know, that girls was an Assassin too

 

Suddenly I’m in over my head and I can hardly breathe

Suddenly I’m floating over her bed and I feel everything

And suddenly I know exactly what I did but I cannot move a thing

And suddenly I know exactly what I’ve done and what it’s gonna mean to me

I’m gone

 

I was a killer ,was the best they’d ever seen

I’d steal your heart before you ever heard a thing

I’m an Assassin and I had a jub to do

Little did I know, that girl was an Assassin too

She’s an Assassin

She’s an Assassin

She’s an Assassin

She’s an Assassin and she had a job to do