2011-11-25 14:32:01Vivi

You have to be cruel to be kind sometimes.(Mayer)

John Mayer-Come back to bed

你曾經說 他有些歌是寫給女生聽的,

沒辦法 我就是喜歡 : )


沒有你的日子 一切都變得不對勁,

這是我的決定,

不過全世界突然之間變得虛偽又無精打采,

說的話不切實際 花的時間 心思都飄浮在空中,

但卻又不得不面對 不得不回答 不得不說 一直說 一直說......

卻都不是面對你時的那種輕鬆 真心 卻很痛,

全世界只對你說真話 真心話 只對你抱怨,

沒有了你 沒有情緒 眼淚 沒有起伏 只剩平靜的一呼一吸,

有時候我掙脫束縛 有時又將自己綑綁,

有時我不掙扎,

所以我受不了的 受不了你的愛 你的痛 與你的冷漠與關心,

 

你練的東西越來越難 離開我的越來越遠,

以前我可以專心的唱歌 專心的彈琴,

現在 我一邊彈琴一邊唱歌,

想的卻是歌序是否有錯 歌詞是否有錯,

我很久都沒有專心了,

忘記從哪時開始 我自己彈自己唱,

你在時的那種單純 也走了 而且是回不來的走了,

 

你是人群當中永遠在角落的那個點,

發出黯淡的 藍色的光,

我們耗了三年的時間認識彼此 在一起 了解 接著離開彼此,

我不能接受你的太多 或許你也是,

這次離開會不會再連絡 我真的不敢保證,

我很懷念以前單純的唱首歌 聽你彈琴,

以前的我們都很認真 很單純 很專注,

現在呢?


Lyrics:

 

Still is the life

Of your room when you're not inside

And all of your things

Tell the sweetest storyline

Your tears on these sheets

And your footsteps are down the hall

Tell me what I did

I can't find where the moment when wrong at all

 

You can be mad in the morning

I'll take back what I said

Just don't leave me alone here

It's cold, baby

Come back to bed

 

What will this fix?

You know you're not a quick forgive

And I won't sleep through this

I survive on the breath you are finished with

 

You can be mad in the morning

I'll take back what I said

Just don't leave me alone here

It's cold baby

 

Come back to bed

 

You can be mad in the morning

Or the afternoon instead

But don't leave me

98 and 6 degrees of separation from you, baby

Come back to bed

 

Don't hold your love over my head