2008-05-22 12:45:13夏目三四郎

The Bangals -〈 Eternal Flame 〉

The Bangals《 We Are The 80’s 》
(手鐲合唱團《80年代的我們》)

Eternal Flame
(永恆的光芒)

Close your eyes, give me your hand, darling.
閉上眼,把手交給我,親愛的
Do you feel me heart beating?
你是否感受到我心的躍動?
Do you understand?
你是否明白?
Do you feel the same?
而你的感受是否與我相同?
Am I only dreaming?
又或者我在作夢?
Is this burning an eternal flame?
這燃燒的光芒能否永恆延續?

I believe it’s meant to be, darling.
我相信你的心意,親愛的
I watch you when you are sleeping.
我凝視著酣然入睡的你
You belong with me.
想著我們是天造地設的一對
Do you feel the same?
而你的感受是否與我相同?
Am I only dreaming?
又或者我在作夢?
Or is this burning an eternal flame?
這燃燒的光芒能否永恆延續?

Say my name, sun shines through the rain.
在陽光退去雨後的陰霾後,呼喊我的名字
A whole life so lonely.
人生是如此的孤寂
And then you come and ease the pain.
然而你的來到卻輕易地撫平我的愁苦
I don’t want to lose this feeling
我不想失去這當下的甜蜜感情

-譯自Morgam‧L‧Yang-