2012-10-30 08:07:56輕如飛燕

Grandma left - 奶奶離開




Grandma left last week, after staying here for over 4 months. Baby Ashley acts normal so far. But Miss Liza just called me during my lunch hour, and told me, Ashley was being very fussy, and kept crying for over 1 and half hour.  Miss Liza fed Ashley around 12, her regular lunch time, and then when burping Ashley, she just throw up a lot.  T_T
Miss Liza had no idea what was going on with Ashley.. so she just gave me a call, gave me a heads up. 

I asked Andy to check after getting call from Miss Liza, and Andy told me Ashley was sleeping when he checked. should be ok now.. ..

I felt quite worry when got call from Miss Liza. However, I told myself, I can do nothing even I was there. and I also told myself to get prepared that she might have a fussy night.. 

Taking care of baby needs to be careful, but I want myself not to become neurotic. I will do my best to be a good mommy to take care of Ashley, and the rests will pray Buddha to look after. As I knew, I can't benefit Ashley the most, only Buddha can.

宜蘭奶奶上個星期回台灣了。待了四個月之後。Ashley似乎對於宜蘭奶奶離開這件事情表現很正常。不過今天早上Miss Liza 打電話跟我說,Ashley哭了一個半小時,然後中午餵奶之後,在拍咯的時候,Ashley吐了很多奶出來。
媽媽聽了真的是很心疼..偏偏又在跟客人吃午餐,插翅都不能飛過去。T_T
我請豬豬過去看一下,豬豬說他過去的時候Ashley已經睡著了。似乎還好。
我聽了才放下心。

誒~~怎麼說呢,我本來很擔心,但是我告訴自己,就算我在那裡,也沒辦法做什麼事情。但是我也做心理準備,今天晚上他可能會很難受。

照顧寶寶需要很小心,但是我希望自己不要變的神經質。我會盡我所能的當一個好媽媽來照顧Ashley,然後剩下來的,我請佛菩薩加持。我是知道的,以我所了解的,我所能做的,我並不能真正利益Ashley的人生,只有佛菩薩可以。能夠讓他開智慧,讓他平安長大。