2008-07-27 10:13:23Pan

如果,你不去尋找......

有一段時間沒有一個人旅行了。
那種感覺.....就像把魚放回水中。

里斯本,一個嚴重地、過分地、非常地被低估的城市。
我對這個城市的喜愛,甚至令我懷疑是不是自己心情太過好,
看到什麼,就喜歡什麼。

旅程的最美麗回憶之一,
也許就是聽著My Berry Nights的Soundtrack,
遊逛著里斯本的夜街,隨便登上一架古老電車,偶爾有海風吹來.....

”If you don’t try, the light won’t hit your eyes....”
Narah Jones 這樣唱著.

而我,則仍思索著她在電影中講話的話--
”I decided to take the longest way across the street”


Norah Jones-the story

I don’t know how to begin
Cause the story has been told before

I will sing along I suppose
I guess it’s just how it goes
And now those spring in the air

I don’t go down anyway
I guess it’s just how it goes
The story have all been told before

If you don’t try
The light won’t hit your eyes
And the moon won’t rise and fall in sight
I don’t know how it’ll end
Though the records play

I guess it’s just how it goes
The story have all been told before
I guess it’s just how it goes
The story have all been told before
I guess it’s just how it goes

台長 2008-08-03 06:50:12

尺:
其實....這是一個葡撻...很黑吧..
但旁邊的波爾圖甜紅酒,真的非常好喝.

2008-08-02 18:46:04

展鵬兄~
第3張圖係正宗英式蛋撻嗎?

台長PAN 2008-08-01 05:08:28

路人甲:
謝謝你的建議,有機會的話我也會反映意見.
是呀,澳門其他方面的特色應該被開發. 有一次,在葡京附近,有兩個年輕的日本遊客向我查詢巴塞隆納路線,原來他們要去黑沙.那一刻我是有點開心的.希望澳門的旅遊業真的可以轉型.