2006-10-02 09:10:49aria

「無言亂語」跳越時空的情書-the lake house

引頸企盼的「the Lake house」DVD終於在我家附近的Blockbuster出爐了。之前聽大大的描述我就很想看了,因為主角是我很喜歡的Keanu Reeves.「the Lake house」好像在中文裡頭被翻譯成「跳越時空的情書」,就是我在Pchome新聞台上頭的背景。 翻成「跳越時空的情書」很貼切,因為故事講述的正是long distance的relationship,但是這一段遠距離並非遠距離的distance,而是時間點上的distance, 他/ 她們分別處在2004年和2006卻在一次機緣之下透過穿越時空的情書相知相愛。對於這種運用時空交錯為故事基點的電影是司空常見的。但是「the Lake house」的故事卻不會令我覺得老調牙,除了有靚仔Keanu助陣外,主要是內容帶出了些許的創意讓人耳目一新。故事的結尾讓我深深感動,我特別喜歡 Kate Forster(Sandra bullock)最後寫給Alex(Keanu)的那一段 : It was you. Please, don’t go. Just wait. Please. Don’t look for me. Don’t try to find me. I love you. And it’s taken me all this time to say it but I love you. And if you still care for me, wait for me. And wait with me. Just wait. wait. Wait two years Alex. Come to the lake house. I am here. 故事最終Alex做到了,照Kate所說的等待兩年,而他們倆終可克服時間交錯相遇相愛。我覺得這部影片的作者很善良,因為他只讓男女主角等兩年。比起金庸的「神雕俠侣」的十六年和其他穿越時空三十年之類的愛情故事來說,他是善良又客氣許多了。只是,想一想,撇開電影的故事不說,世界上又有多少人能在對的時間和空間點上遇上對的人相知相愛?或,就在這漫漫的一生當中等待等待等待………… 「The lake house」是近來繼「Before Sunset」,「The prime」和「Brokeback mountain」感動到我的愛情故事。我好愛這個故事。 來,我請你聽片裡的一首歌吧: This Never Happened Before - Paul McCartney I’m very sure, this never happened to me before I met you and now I’m sure This never happened before Now I see, this is the way it’s supposed to be I met you and now I see This is the way it should be This is the way it should be, for lovers They shouldn’t go it alone It’s not so good when you on your own So come to me, now we can be what we want to be I love you and now I see This is the way it should be This is the way it should be This is the way it should be, for lovers They shouldn’t go it alone It’s not so good when your on your own I’m very sure, this never happened to me before I met you and now I’m sure This never happened before (This never happened before) This never happened before (This never happened before) This never happened before (This never happened before) This never happened before