2004-06-18 16:57:05尚未設定

IF

IF

Lyrics:David Gates / Music:David Gates / 演唱:莫文蔚


If a picture paints a thousand words,
then why can't I paint you?
The words will never show,
the you I've come to know.
If a face could launch a thousand ships,
then where am I to go?
There's no one's home but you.
You're all that's left me to.

And when my love for life is running dry,
you come and pour yourself on me.

If a man could be two places at one time, I'd be with you.
Tomorrow and today, beside you all the way.
If the world should stop revolving,
spinning slowly down to die,
I'd spend the end with you.
And when the world was through.

Then one by one the stars would go out.
Then you and I would simply fly away.


-------------------------------------------

若塗抹可以詮釋千言萬語
然而我卻怎麼也畫不出你
再怎麼靠近你身邊
我也讀不到任何文字

如果容顏可以使大船揚帆
然而我又該駛向何處
除了你沒有人留下
我不能再失去你

當我對生命的熱愛開始乾枯
你像雨水般滋潤我
如果人可以分身存在
我願意陪伴你
今天與明天 在你的前方

如果地球不再自轉
或逐漸減慢直到停止
我會與你一起等待末日來臨
我將與你一起消失

那時候星空將慢慢熄滅
那時候你與我將飛向遠方

<感謝追風的翻譯,目框含淚感動~~>
------------------------------------

結婚迷思
在看了求婚事務所--情書
劇中人物小鳥以及樹之間的感情
並非一紙結婚證書就能道盡千言萬語
當樹收到小鳥離家後的E-mail
她寫道--如果地球不再自轉
     或逐漸減慢直到停止
     我會與你一起等待末日來臨
     我將與你一起消失

我想這是許多人的感覺!
感情堅定、能互相扶持、包容對方也疼惜著自己
並不一定要一紙結婚證書做保證
也許劇中的樹來不及給小鳥一個婚禮
可是他的行動卻深深的感動所有觀眾

這樣的事情,在世界上的角落都有可能發生
所以要好好把握、好好珍惜得來不易的感情
也告訴自己要好好經營自己的感情生活


願天下有情人終成眷屬

2004.06.18 16:24