2008-02-08 22:39:06Kate

Everything I Do


突然想起一首歌。

記得是我小學畢業那年暑假,ABC的表妹一家人回台灣玩,她帶回了當時紅遍大街小巷的歌曲鋼琴譜,Bryan Adams的 (Everything I do) I do it for you,伴隨著電影俠盜羅賓漢(小時候很喜歡),就順勢的也喜歡上這首歌。那時並不知道Bryan Adams是什麼人物,也不知道歌詞在唱什麼。

這歌,在我16歲那年去L.A.遊學帶去了,莫名其妙的和一位義大利帥哥在宿舍大廳,演給各國住在青年宿舍的學生們聽(哪來的膽子,呵),他吹薩克斯我彈琴,一個其貌不揚的東方女孩因此獲得了很多的掌聲,直到現在我都還記得那義大利人的樣子。

這似乎是我對彈奏這琴譜最後的印象了。


多年過去,我知道了Bryan Adams是世界上最迷人的聲音之一,我知道了這首歌是經典中的經典,我也經歷了生不如死的心痛、有過好聚好散的戀人、嚐到了甜死人不嚐命的甜蜜。最近一次對這歌的印象是在捷克,和P一起在餐廳裡因為這首歌而唱了起來。

前兩天,翻箱倒櫃,居然又讓我找到了這泛黃的鋼琴譜。


開頭的和弦一下,觀眾就瘋了。我有一種慶幸,慶幸我出生的夠早,趕上那年代裡還相信的,奮不顧身的愛情。









(Everything I do ) I Do It For You
-Written by Bryan Adams/R.J.Lange/Michael Kamen


Look into my eyes
You will see
What you mean to me
Search your heart
Search your soul
And when you find me there, you’ll search no more

Don’t tell me it’s not worth tryin’ for
You can’t tell me it’s not worth dyin’ for
You know it’s true
Everything I do
I do it for you

Look into your heart
You will find
There’s nothing there to hide
Take me as I am
Take my life
I would give it all
I would sacrifice

Don’t tell me it’s not worth fightin’ for
I can’t help it
There’s nothin’ I want more
Oh, ya know it’s true
Everything I do
I do it for you

There’s no love
Like your love
And no other
Could give me more love

There’s no where
Unless you’re there
All the time
All the way

You can’t tell me it’s not worth fightin’ for
I can’t help it there’s nothin’ I want more
Oh, I would fight for you
I’d lie for you
walk the wire for you
Yeah, I’d die for you

You know it’s true
Everything I do
I do it for you







獻給所有曾經為愛情心醉、和心碎的你。



(圖片: 電影”巴黎我愛你”海報)


上一篇:轉貼我 評BBM和Crash

下一篇:男與女

台長 2008-02-14 23:32:46

To peter

是的
同一個年代對吧

Peter 2008-02-11 20:44:29

經典

台長 2008-02-10 02:07:45

To tmtp
呵 美就好...

To 雅楓
情緒起伏太大
有時候我自己都受不了

哪天再一起把酒言歡啊 !