2006-04-04 18:21:14哈哈團長

千里的祝福




朋友,雖然我們相隔萬水千山

彼此心靈仍舊相繫

我會向風兒傾訴我的思念

讓它吹到你在的天邊

我會向白雲寄託我的祝福

讓它飄到你在的遠處

別忘了叫雁兒帶回你的消息

讓我知道你永遠平安

------------------------------------------------------------------------

My friend,though we separate from each other so far,

our souls still keep linking together.

I will tell the wind about my thinking of you,

let it blow to the country where you are.

I will entrust my blessings to the cloud,

let it fly to the country you are in.

Don’t forget to let wild geese take your news back to me,

and let me know you are safe and well every day.

------------------------------------------------------------------------

(註)

1.這篇作品是我在高中時為了要獻給遠赴澳洲求學的朋友唐霖所寫

2.感謝李佩芬老師在本篇文章翻譯時對於用詞與文法方面的指導

小風筆