2016-08-06 09:09:41拿鐵苦苦的

草綠色幸福



(cc0 free Stock) from:Libre Stock



從小就喜歡淺淺的綠色  
從青蘋果綠  到草綠色  
有時也會很欣賞深綠的沉著穩重

對草綠色的印象和感受是親近  溫和的
喜歡中間調的性格  
好像草綠也變得貼近像著自己的個性

我對幸福的感受和憧憬   也是草綠色
是輕柔溫順   平平穩穩淡淡輕輕的
不見得是來自愛情   更多是友情和親情

我喜歡貼近心靈的感受
我喜歡朋友的心信任而貼近的時刻
有時會希望自己像一片草地擁抱著她們的心事
讓她們感受到關懷和溫暖
有時也因來往任意地的腳步  而變得灰暗



前天聽到了一首好聽的歌   
背景的動畫讓我感受到草綠色的幸福
雖說故事情節太唯美了
但訴說的愛情和生活是我所憧憬想往  
一種平平穩穩的幸福



Stevn Green 也是我很喜歡的福音歌手
覺得他的歌有溫柔舒服的力量
這動畫  配著他的歌   真的好適合

我喜歡  holding hand 的關係
是和同伴一起面對和經歷的生命態度
一起渡過一個階段一個階段的時間

這也是經歷過  神的溫柔和力量
神的愛  是堅定的  溫柔的   有穿透力的
接受了祂就此不會離開

如果   我的生命中沒有經歷到神對我們堅定不移的愛情
對我而言  就算自己經歷體驗再多瘋狂與美麗
也都無法感到滿足  

只停留在外層的關係   很可惜
不管是信仰   是價值觀  或人和人關係
如果沒有走入親身體會  經歷碰撞
只跟著人言評價走   人會迷失  
也會錯過很多與真實相遇的機會


One day, far away, you gently won my heart
And one night, by candlelight, we made a vow to never part
And then it seemed just like a dream
When wide eyed, side by side
We faced the future holding hands

Years fly, they hurry by, the simple times are gone
Bills due, a kid or two, a week can feel eight days long
By fading light, let's kiss goodnight
And then we trace God's daily grace
Thankful we're still holding hands

There's a hope that won't let go
There's a truth
 God is holding us in His arms

Thoughts stray far away to all that lies ahead
In frail days when strength fades
Will we still mean all that we said?
Our love's secure, so rest assured
Come what may 'til that day
We'll walk forever holding hands

By God's grace 'til that day
We'll walk forever holding hands

上一篇:我的小甜心