2010-02-19 07:11:05梅庭過

《音樂愛情詩》My way




《音樂愛情詩》My way

 

 

誘人問我:過年去那玩?

我無以言語 然卻想著那晉太元中武陵捕魚人!

一首我很喜歡的一首歌,這大概也是我第一次那樣投入看一篇英文文章,原來英文的美跟中文的美都是需要哪種霧裡看花頭蓋未掀之時境界,我花一整碗的時間,水都哭浸後的,甲子功力,把這首歌詞翻成文言板的,至於倫不倫類不類,也就別太計較了,至少我看的很爽!

 

 

My way

古道前程

 

And now, the end is near

雖今之將死

And so I face the final curtain

善言其身於末

My friend, I'll say it clear

卿侕兮!話昨如今馨

I'll state my case, of which I'm certain

吾聲如弦如柱思此生華年雲曉

I've lived a life that's full           

此生已然獨身(中國的哲學裡獨反而更是種盈,固以此用,且對整闕之義更是絕妙)

I've traveled each and every highway

雖亦步亦趨

But more, much more than this

然更為甚之,乃

I did it my way

古道人腸 奮至孤進 自承一隔

Regrets, I've had a few

雖悔憾參伴  

But then again, too few to mention

卻非多此

I did what I had to do

為所當為

And saw it through without exemption

順其自然,不求倖免

I planned each charted course

擘劃未來 開創前路

Each careful step along the byway

謹小慎微  奮至孤進

But more, much more than this

然更為甚之,乃

I did it my way

江流雖汜 分隔兩廂 仍行至情至愛之淵

 

Yes, there were times I'm sure you knew

須而之間 如汝所知

When I bit off more than I could chew

竭盡所能 嘔心瀝血 仍無以下嚥 之時

But through it all, when there was doubt

心生疑惑 形以悲嘆 順彼長道,屈此群醜 之懼

I ate it up and spit it out

仍 和血吞下 為人所無以為之勇

I faced it all and I stood tall

昂首而立承之受之

And did it my way

而後 大聲疾呼 三十塵土 雲月八千

I've loved, I've laughed and cried

七情六慾嗔癡癲,一日三月春思寒

I've had my fill; my share of losing

曾順時而謀,曾逆時而動

And now, as tears subside

而今,蠶盡炬乾淚已矣

I find it all so amusing

笑看紅塵金嫣之酣

To think I did all that

追憶當年此情之暮

And may I say - not in a shy way

不吝愧言

"No, oh no not me,I did it my way"

何奈,此本固我,烏啼花怨滿天神佛

 

For what is a man, what has he got?

英雄豪傑 志以何為

If not himself, then he has naught

如無氣節 愧為人子 滄海一粟

To say the things he truly feels

道感天撼地之實

And not the words of one who kneels

毋驕作貶抑之虛

The record shows I took the blows

看似仕途佳人 飄邈虛無

And did it my way

莊生曉夢 蝶舞自知 我本迭中蝶 化作蛹之生

yesit was my way

青山蜀道難上青天  平川一馬奔桃()



小知之 2010-02-21 14:55:52

曾經
就不會再是原來的我

版主回應
我總覺得我該長(腸)篇大論才能對應您的身分(這是本書)

但我想用一句日劇台詞回應

女(竹內結子):maybe 男(木村拓哉):must be
2010-02-22 22:42:53
梅庭過 2010-02-19 07:28:55

其實寫的還真爛 還是看古人血的比較棒 美文
當然過去回不去 這把年紀也就花拳繡腳 既可