2006-06-11 22:52:39Sophie

I carry your heart with me

電影”偷穿高跟鞋”(In her shoes)中,近結尾時在姊姊的婚禮上妹妹為她唸的詩--I carry your heart with me ,by (E.E Cummings)E.E康寧斯

I carry your heart with me ( I carry it in my heart )
I am never without it ( anywhere I go you go,my dear;
and whatever is done by only me is your doing,my darling )

I fear no fate ( for you are my fate,my sweet )
I want no world ( for beautiful you are my world,my true )
and it’s you are whatever a moon has always meant
and whatever a sun will always sing is you

Here is the deepest secret nobody knows
( here is the root of the root and the bud of the bud
and the sky of the sky of a tree called life;which grows
higher than the soul can hope or mind can hide )
and this is the wonder that’s keeping the stars apart

I carry your heart ( I carry it in my heart )


我將你的心帶在身上

用我的心將它妥善包藏

天長日久也不會遺忘

無論我前往何方,都有你伴我身旁

即便我單獨成事

那也是出於愛人,你的力量

面對命運我從不恐慌

只因你就是我命運的方向

世間萬物於我皆如浮雲

只因你在我眼中就是天地四方

這秘密無人知曉,在我心底埋藏

它是根之根

芽之芽

天之天

都是生命之樹所生長

這大樹高於心靈的企望

也高於頭腦的想像

是造化的奇跡,能夠隔離參商

我將你的心帶在身上

用我的心將它妥善包藏






**中譯有好幾個版本,我最喜歡這個,看電影時很幸運的也是看到這個版本的。
**圖片來源:
http://fun.china.com/zh_cn/movie/pics/sin/11030393/20051013/12742508_1.html

上一篇:Just three storys

下一篇:蜘蛛與我