2008-05-12 01:13:37長小魚

幸福不打烊, 大姐訂婚囉~~

4, 27, 2008 大姐訂婚/ 攝影, 周小杰

新娘本人獨家報導之訂婚記http://porpoisechen.spaces.live.com/blog/cns!8451097E0673C84E!2397.entry



看到這樣的畫面, 有病的人也會不藥而癒

爸媽, 大姐二姐, 有你們在生命裡, 真是大大的幸運, 大大的幸福

身在遙遠美國的我, 好想有個分身, ㄧ個飛回台灣, ㄧ個留在美國

這樣, 照片裡, 就會多了ㄧ個我, 而簡老大回到家也不會孤單寂寞

雖然無法參加大姐的訂婚與結婚

但是幸福的感染力是沒有時空限制的

我在內心默默地禱告

你們, 我們

每一個家庭

無論是大圓 還是小圓

都有幸福的結局


I am so glad to see this happened...

What a sweet picture it is.

My dear sister Kaye was engaged this April and is going to

get married this May. She will be the most beautiful bride

and have a wonderful wedding in the near future.

Although I can’t attend her wedding ceremony, I still can pray and

make a wish that each of us will get together again some day.

I am looking forward to seeing a happy ending of every family.
甜茶










這是新郎爲新娘精心準備的六禮

My brother-in-law prepared such pretty gifts for his beautiful wife.
姐夫帥 姐姐美 郎才女貌的天作之合

A man met a woman, falling in love with her at the first sight.

He tried his best to win her heart, and eventually he made it.

It is so blessed to have each other in our lives.










大姐 二姐 與媽媽的合照


媽媽說, 嫁女兒的心情, 五味雜陳

既高興, 又心疼

嫁了女兒, 多了半子, 想起來心底也是甜蜜

爸爸說, 女兒好不容易養大了, 卻在一夕之間, 被一個年輕男子帶走

心裡真是愛恨交織呀, 但只要他能夠像我ㄧ樣疼愛我的掌上明珠

那麼過去的辛苦, 也就沒有白費了

小妹說, 大姐出嫁, 是好事, 但心裡也會有些不捨

不過很開心我又多了一個姐夫可以疼我~~

沒有哥哥, 有姊夫, 也是一樣讚!
台北101 八十五樓欣葉餐廳的 宴客菜

It is great to enjoy a delicious feast with your family and friends

on a nice day.
大姐, 我也想要吃龍蝦啦!!

The lobster made my mouth watering...
花絮---陳Angel與大姐, 閨房相伴

Sweet Angel is sitting beside the girl who is going to leave

her sweet family.
花絮---媽媽的DIY 桂圓紅棗甜茶

The sweet tea made by mom
*JoMa* 2008-05-15 10:29:44

女大十八變阿
我剛出生的時候
也被嫌的

常瑜 2008-05-13 22:12:11

Joma人好好,面善心也善。

小時候我們家的小孩還被親戚嫌呢!

我的某個姑姑跟我爸媽說:

你們兩個長的都不錯,但是生出來的小孩都

不怎麼樣。

你就知道我媽媽有多偉大了!

幫陳家生了三個小孩,還被嫌說生的不夠漂亮。

*JoMa* 2008-05-13 08:56:00

你們家的美女真多~