2014-03-15 00:37:04飛天馬

隨手一翻 Talking To The Moon

知你在水一方

在遙遠的山上

希望不再流浪

遊子回到身旁

好友說我瘋狂

他豈懂愛滾燙

你是得失惆悵

你是離聚情長

星光徘徊軟床

獨自坐著思量

對月呢喃歌唱

願你卸下心防

願你將我私藏

或我痴心妄想

語月獨坐徬徨

似乎我已稱王

小鎮閒人語狂

月語癡愛情藏


Talking To The Moon / Bruno Mars
 (Songs For Japan)
 I know you're somewhere out there

我知你在水一方
Somewhere far away
離我很遠的那方
I want you back
希望你不再流浪
I want you back
遊子回到我身旁

My neighbors think I'm crazy
好友以為我瘋狂
But they don't understand
但他們都不了解
You're all I have
你是我得失惆悵
You're all I have
你是我離聚情長

At night when the stars light up my room
當星光徘徊軟床
I sit by myself
我獨自坐著思量
Talking to the Moon
對月光呢喃歌唱
Try to get to You
藉此卸下你心防
In hopes you're on the other side Talking to me too
願你也將我私藏
Or am I a fool
或著我痴心妄想

who sits alone Talking to the moon
語月影獨坐徬徨
I'm feeling like I'm famous
我似乎成名稱王
The talk of the town
小鎮閒人閒語狂
They say I've gone mad
月下癡心愛語藏

http://youtu.be/Ay_xVks2EwE