2009-03-05 01:23:31英檢老師 黃湘

您打哪兒來?

認識朋友的開場白(可以有以下問法)

1. Where are you from? 

2. Where do you come from?

3. Where were you born?

4. Where is your hometown?

以上問句的意思皆是「您是哪裡人?

可以有以下的答句:

1. I come from Taiwan.(我來自台灣。)

2. I was born in Taiwan.(我在台灣出生)

3.A place called Taiwan.  It's a beautiful island.

    (我來自於一個叫台灣的地方,它是個美麗的島嶼)


Many people like living abroad.(很多人喜歡住在國外)

But for me, the most beautiful place in the world is my hometown, Taiwan, because my family and  my friends are all here. (但對我而言,世上最美的地方就是我的家鄉,台灣,因為我的家人及我的朋友都在這裡。

 

上一篇:請問 您怎麼稱呼?

下一篇:要不要