2009-01-05 01:13:32麥香

i love my cat (前言)

I had a cat...
Something pretty...
Something smal...
Something naive...
Won’t tell you lies...

這是對話中無意間提起的一首歌

陳綺貞的Pussy

很舒服 背景音樂是用台北火車站的街道聲音

特別親近人心

PUSSY 作詞 陳綺貞 作曲 陳綺貞

I had a cat 我曾經擁有一隻貓
Something pretty 牠很漂亮
Something small  牠很渺小
Something naive  也很天真
Won’t tell you lies  他不會對你撒謊
Won’t ask you why 也從不問你什麼

I love my cat 我愛我的貓
Something really… 實際上..
Something bigger 牠長大了
Something guilty 牠開始會犯錯
It takes your time 牠會佔有你的時間
It takes your trust 牠會奪走你的信任
So easy 不費力的

I saw a cat 我曾經發現一隻貓
Without the social lines 牠不帶著社會的現實面
Without a good day 雖然牠沒有安逸的生活
Without an eclipse 但他不需要遮遮掩掩的

Nobody helps me 找不到伸出的援手
Like I did to my little pussy 我就像一隻小貓
give a hand to anyone、anyone、沒有人願意幫助我
anyone... 沒有人....

上一篇:D & G

下一篇:老實說