2008-02-14 11:05:07Nicole

[2.14]On Valentine’s Day

今天是西方的情人节。Happy Valentine’s Day to all of u!

甜蜜的日子,觉得适合听スピッツ的《夕陽が笑う、君も笑う》~据说今天さざなみOTR的巡演里(大阪・フェスティバルホール)大叔们即兴演奏了QUEEN的《WE WILL ROCK YOU》,不过到底草野有没有唱呢???大叔绝对不会唱英语歌的吧……汗……

我今天送上的是电影《Broadway. Damage》的TM,是一首告白曲噢!而且也是首被成功接受的告白曲!个人认为是首unique又带点romanced的曲子。祝愿天下有情人终成眷属~!
下载链接

ftp://upg.332.com/2008/2/13/95c1c07bb67b414fb77d4fa66c8064f1.mp3
截出来的音质不是很好,见谅~


附上不负责任的自己听的歌词。有好几处错漏,听错了不要打我~~

Hey, you! Busy tonight?
Ah, how about you? What did you say?

There is a deliver man(和字幕翻的有出入,不过实在想不出……囧TZ) who cuts my cheese.
But would he be my saver?
Or the handy man who holds my keys.
I only ask one favor.
Or the cob who walks the beat.
There is something about his feet.
But assures me complete the mission.
A construction again.
They work up in high.
I sit and watch them sweating.
They’re needling up in the sky.
My appetite.
Their wedding.
There’re fireman and mailman and meter man and salesman and garbage man and milkman even clergyman!
I see many places I go.
They were teasing me I know.
But then finally I find my hero.
Seems you never know who is right for you till destiny provide him.
And with hope and time, he’ll love you too.
You look for ways to guide him.
Someone to hold me.
Someone to need me.
Someone to recognize through all I need him to.
Someone who is pleasant.
Someone who pleases.
Someone to share a joke, a smile, a lovely view.
Someone who is patient and knows my fears.
Someone whose tenderness will wipe away my lonely years.
Someone who is daring.
Someone who is warm and caring.
I reach my hand out in the cold.
But I never find a hand to hold.
When night has fallen.
I find my truth star.
And make my constant wish.
And happiness will come my way.
Then with my eyes closed, I keep on dreaming.
And pray my empty heart no have to wait another day.


翻译:
嘿,你今晚忙吗?
啊,你呢?你说什么?

有个为我切好奶酪的送餐的(原字幕为“耍戏法的”),他会成为我的救星吗?
还是个帮我拿钥匙的干杂活儿的人?我只是让他帮了个忙
还是那腿有点毛病的在巡逻的警察?但他能确保我完成任务。
又是一伙儿工人
他们高空施工
我坐着看着他们汗流浃背
他们在钉,高耸入天空
我的食欲
他们的婚礼
有消防员、邮差、测量员(仪表员?)、销售员、垃圾清理员和送牛奶员,甚至还有教士!
我看到我去过的很多地方
他们嘲笑我,我知道
但是我最终找到了我的英雄
你似乎永远都不知道,谁是你的真命天子
直到命运献上了他
伴随着希望和时光,他也会爱你
你寻找着指引他的办法
一个拥抱我的人
一个需要我的人
一个通过我所需要的一切就能够认得出是我的人
一个令我快乐的人
一个令我满足的人
一个可以分享笑话、微笑和美丽风景的人
一个耐心的、了解我所恐惧的人
一个用温柔拭去我寂寞的岁月的人
一个敢作敢为的人
一个温暖又细心的人
我在寒冷中伸出手
却从未遇到可以相握的手
当夜幕降临
我找到了我的忠诚之星
许了个恒久的愿望和幸福会降临于我
然后闭上双眼,我继续入梦乡
然后祈祷我空虚的心灵不会再等待另一天