2007-03-16 15:02:05nick

突破工作瓶頸6

Moving Up in the World 突破工作瓶頸(part 6 of 6)

Later in the week, Tom stopped by Suzie's desk again.

Conversation 6

Tom: How's it going, Ms. CEO?
Suzie: Great, Tom! I've enrolled in an evening course in business management. I also talked to Mr. Walker. He encouraged me to read his business books and periodicals in my free time. I'm on my way up!
Tom: Wonderful. I'm sure glad to see your smile again. In fact, it's wider than ever. Why?
Suzie: Because now I'm thinking about doing your job. (laughs)

同一個星期過了幾天後,湯姆再次來到蘇西的辦公桌。

會話六

湯姆:進行得怎麼樣,CEO小姐?
蘇西:很好,湯姆。我報名參加了一個夜間的商業管理課程。我也和沃克先生談過。他鼓勵我在空檔的時候,讀他的商業書籍和期刊。我已經開始往上爬了。
湯姆:太棒了。我真的很高興能夠再看到妳的笑容。事實上,妳笑得比以往都開心。為什麼?
蘇西:因為,我已經開始覬覦你的工作了。(大笑)

⊙ Word Bank
  enroll (v)  主動報名;參加
  periodical (n)  期刊;雜誌

上一篇:突破工作瓶頸5