2007-03-16 14:22:59nick

在職訓練2

On-the-Job Training 在職訓練(part 2 of 6)

Conversation 2

Harvey: So you'd like a day off?
Monica: I need more than a day off, Harvey. I need help. I need another assistant editor.
Harvey: That sounds great, Monica. But where are we going to find one? It's so hard to recruit people with the right qualifications and skills.
Monica: Well, I've been thinking about Mark White. I think he could do the job.
Harvey: Mark? But we decided just a couple of months ago not to promote him to assistant editor. He's a good writer, but he lacks people skills.

會話二

哈維:所以,妳想休一天假嗎?
莫妮卡:我需要的不只是休假,哈維。我需要幫助。我需要再一位助理編輯。
哈維:聽起來不錯,莫妮卡。但是,我們要到哪裡去找人呢?要招募合格又有技巧的人實在很難。
莫妮卡:嗯,我在考慮馬克.懷特。我想他可以勝任這份工作。
哈維:馬克?可是我們幾個月前才決定不升他作助理編輯。他是個好筆者,但是他不善於處理人際關係。

⊙ Word Bank
recruit (v) 招募
qualification (n) 資格

上一篇:在職訓練1

下一篇:在職訓練3