2007-09-03 16:26:08吳寫

箱根小王子博物館

901 九月一日始,就如重新學做人......

星の王子さま公式ホームページ

Sometimes I get depressed but it passes and I only think it’s really bad when I think, ”What would make me happy?” and I can’t think of anything.
”You have betrayed me and shamed me. Worse than that, you have given me …… momentary hope is so much harder to withstand than despair. ” I feel like saying, ”Don’t listen to me, I’m whimsical, capricious, vindictive and jealous. I make stupid decisions.”

Chica


關鍵字
有時,我確實還會抑鬱,但情緒總會過去。當我想「什麼能讓我快樂」時,卻什麼都想不出來,那才是我認為的最槽糕時刻。
「你背叛了我,讓我蒙羞。更糟的是,你給了我……短暫的希望,比絕望更難受。」我彷彿在說,「別聽我的,我只是古怪善變、嫉妒懷恨的傢伙,我會作出愚蠢的決定。」

聖修伯里:我在此描述他(小王子),是要對他永誌不忘。忘記朋友未免太悲哀,並非人人都有朋友的。

聽歌
http://ngwrite.mysinablog.com/index.php?op=ViewArticle&articleId=750017