2007-10-09 14:14:29Montblanc

十七年了,繼續走著的我和他-You got a friend

You got a friend-

When youre down and troubled
And you need a helping hand
And nothing, whoa nothing is going right.
Close your eyes and think of me
And soon I will be there
To brighten up even your darkest nights.

You just call out my name,
And you know whereever I am
Ill come running, oh yeah baby
To see you again.
Winter, spring, summer, or fall,
All you have to do is call
And Ill be there, yeah, yeah, yeah.
Youve got a friend.

If the sky above you
Should turn dark and full of clouds
And that old north wind should begin to blow
Keep your head together and call my name out loud
And soon I will be knocking upon your door.
You just call out my name and you know where ever I am
Ill come running to see you again.
Winter, spring, summer or fall
All you got to do is call
And Ill be there, yeah, yeah, yeah.

Hey, aint it good to know that youve got a friend?
People can be so cold.
Theyll hurt you and desert you.
Well theyll take your soul if you let them.
Oh yeah, but dont you let them.

You just call out my name and you know wherever I am
Ill come running to see you again.
Oh babe, dont you know that,
Winter spring summer or fall,
Hey now, all youve got to do is call.
Lord, Ill be there, yes I will.
Youve got a friend.
Youve got a friend.
Aint it good to know youve got a friend.
Aint it good to know youve got a friend.
Youve got a friend.



前前歐巴桑總經理給我的e-mail

Dear Phil, 我是很客氣的人, 設身處地的想, 你我都好不容易擺脫掉那些垃圾猧齰的人物, 不想聽不想看, 或許你也厭煩聽到我的事,
但我很佩 服你的專業, 因此每每第一個就會想 到向你討教, 我知道你在上班也滿為難, 可能也很煩, 能夠不麻煩人我儘量不麻煩人,
但我這次真的非常需要你的幫忙, 我真不知要怎麼表達我對你的感謝..............永銘於心, 謝謝你 My best friend


B.Rgds/Ivy



我承認,我不是一個很懂得打好人際關係的人,過年過節也少有送禮,傳簡訊賀節的習慣,所以身邊沒有可以維持很多年後都還保持聯絡的朋友,特別是在職場上過去或現在的同事。

一直都是外冷內熱的個性,除非你瞭解我很深,不然總會覺得我很不可親近。



昨天下午,還是請了半天的假上台北地方法院幫前前歐巴桑總經理打那拖了四年的勞動官司。歐巴桑知道除非我作證,不然她想贏得這官司恐怕很難,雖然我依舊不確定我的出庭對她的勝訴是否有關鍵性的影響。



對於同事或朋友,我通常扮演著傾聽者的角色,很少對訴說者的問題或是情緒予以評論,除非認為有必要提出我的想法且是有益的,大多時候,都只靜靜的聽著,站在他的立場去感受他的問題與困擾,抑或分享他的快樂。

而很多時候,我的困擾與難處,也希望有人能聽見,甚或想知道你的看法,所以在這裡,無聲的碎碎念著。

雖然我知道,單憑簡陋且膚淺的文字,無法代替想告訴你的,但,心中很感謝你的聽到了。



前前二個星期六,因為有事沒法和老伴一齊到南門市場買菜,菜攤、水果攤和麵店都在問老伴:

「今天只有一個人啊?」

柯羅莎颱風過後的那個星期天,菜攤和水果攤的老闆們都對著我說:

「二個星期沒看到你」「缺席二個禮拜」。

是習慣了吧,南門市場的老闆們都習慣看到我和老伴一齊出沒,當然啦,作生意的人,應對上都很得體且點到為止,也就不需要我多解釋些什麼。
╳臦× 2007-10-11 14:41:51

南門市場? 桃園市的南門市場嗎?

版主回應
Hey ╳臦× ,

是台北的南門市場,捷運中正紀念堂站出站就看得見,很有趣的一個市場,日本來來台灣都會把這裡當成一個景點,值得一逛。
2007-10-11 19:55:30