2007-08-05 11:05:52夢*

神鬼奇航1~3 經典台詞

Davy Jones: Do you fear death?
深海閻王:你怕死嗎?
Jack Sparrow: You have no idea.
傑克:怕得要死喔

Captain Sao Feng:~Welcome to Singarpore~
嘯風:~歡迎來到新加坡~

Davy Jones: Ha ha...Lookie here boys. The lost bird. A lost bird that never learned to fly.
深海閻王:哈哈 大家看看這裡 一隻迷路的小鳥 一隻迷路又還沒學會飛的小鳥
Jack Sparrow: To my great regret. But, it’s never too late to learn!
傑克:我必須很遺憾的說...學飛永遠都不遲【之後立刻拉上繩索逃離】

Jack Sparrow: We’ll have to fight... to run away!
傑克:我們會奮戰!...然後逃跑
Bretheren Court Members[everyone]: Aye!
大家:是!

Captain Sao Feng: Jack Sparrow, you have paid me a great insult.
嘯風:Jack Sparrow,你給過我很大的羞辱
Jack Sparrow: That doesn’t sound like me.
傑克:那聽起來不像是我喔

Jack Sparrow: Ladies! Will you please shut it? Listen to me. Yes, I lied to you. No, I don’t love you. Of course it makes you look fat. I’ve never been to Brussels. It is pronounced ”egregious”. By the way, no, I’ve never met Pizzaro but I love his pies. And all of this pales to utter insignificance in light of the fact that my ship is once again gone. Savvy?
傑克:小姐們! 請妳們閉嘴 聽我說! 沒錯!我欺騙了妳! 不!我不愛妳! 當然這讓妳看起來很胖! 我從來都沒去過布魯塞爾這句話的念法是“egregious”(非常震驚的) 對了,我從沒見過皮塞羅,但我愛他的派 這些雞毛蒜皮的小事完全比不上我的船不見了這件事,懂嗎?
Elizabeth Swann: It would never have worked out between us.
伊莉莎白:我們之間是不會有結果的
Jack Sparrow: Keep telling yourself that, darling.
傑克:繼續這樣欺騙自己吧,親愛的

Barbossa: [at a pirate gathering] There’s not been a gathering like this in our lifetime.
巴船長:我有生之年從沒看過這麼壯觀的聚集場面
Jack Sparrow: And I owe them all money.
傑克:而且每艘船我都有欠他們錢

Jack Sparrow: Did no one come to save me just because they missed me?
傑克:你們裡面到底有沒有人是為了想我而救我的?
[Everyone looks around. Finally Jack the Monkey raises his hand]
【大家都左顧右盼 終於小猴子傑克舉起了牠的手】

Jack:Why should I sail with any of you? Four of you have tried to kill me in the past.
傑克:我為什麼要跟你們裡面任何一個人一起航海?你們裡面有4個人曾經想殺死我 [looks at Elizabeth] ﹝看著伊麗莎白﹞
Jack:One of you succeeded. 傑克:其中有一個還成功了

Jack:The world used to be a bigger place.The world’s still the same.There’s just less in it.
傑克:這個世界本來大的多了 這世界還是一樣大 只是我們的地盤變小了

Norrington:Our destinies have been entwined, Elizabeth, but never joined.
倪上將:我們的生命曾經交錯過,伊莉莎白,但我們不會有結果的


哈~這些都是我上知識+找到的
雖然沒有很完整
我也搞不清楚這些台詞到底是第幾集說的.. = =”
但我很喜歡喔!~
希望大家看了可以笑一笑
讓心情更好~~