2007-01-01 15:57:04朵朵婕妤〃♥

給老鼠!



請看最下面˙˙˙˙動詞部份




n. (名詞 noun)
看護;保護[U]
Is he in the doctor’s care?
他有醫生治療護理嗎?
照料;管理;關懷[U]
The baby needs a lot of care.
這嬰孩需要精心照料。
憂慮,煩惱;心事[C][U]
He is now free from all care.
他如今無憂無慮。
用心;努力[U]
Caroline began to devote more care to her work.
凱洛琳開始更加努力地工作了。
小心,謹慎[U]
Fragile; handle with care!
易碎品,小心輕放!
所關心之事[C]
The dog was the old man’s major care.
這條狗是這位老人最操心的事。

vi. (不及物動詞 intransitive verb)[W]
關心;擔心;在乎,介意[(+about/for)]
Do you care if I go?
如果我去的話,你不介意吧?
關懷,照顧[(+for)]
喜歡,願意,想要[(+for)]
I don’t care for coffee.
我不喜歡喝咖啡。

vt. (及物動詞 transitive verb)[W]
對...介意,對...計較[+wh-]
I don’t care what they say.
我不在乎他們說什麼。
喜歡,願意,想要[+to-v]
I don’t care to go out.
我不想出去。
小老鼠 2007-01-01 18:38:23

= =
挖勒~~~
那你是指 哪個押
小錚教我英文耶~~~
哈!