2009-03-10 05:25:57普通人

真正朋友


 

我很開心, 自從我寫下我的心聲後(人情冷暖),我的朋友們都致電給我。

他們都給我問候和說可以幫忙打掃的工作, 謝謝你們的關心,待我完全康復後,會再作打算的了.

 

我的心情現在是好了一點, 起初知道又要再等一段時間才可以去上海,心裡是很矛盾,很不舒服。 因為我是一個不喜歡改變計劃的人, 加上這一次的旅程不只是我和ERIKA兩個人, 當中包括了我的父母,所以我不想煩倒他們呢。

 

如果我是懂得說普通話的人,就易辦事很多了,可惜,我不是。

而且又不熟悉那裡的環境和氣候,再不方便的是沒有熟悉的朋友在那裡照應。

所以, 要等待先生在上海定居,我們才可以會合他, 實在有點身不由己的感覺。

 

我想, 這一種 身不由己的想法會維持好一段的時間, 說真的, 不是很好受喔!

 

再一次謝謝身邊和遠方的好友們的支持和安慰, 我會銘記於心內。

 

上一篇:不知怎說好

下一篇:轉來又轉去

榮勻媽媽 2009-03-12 10:03:18

上海人除了工作時說普通話,都說上海話喔!!

Christine Leung 2009-03-11 16:51:24

Hi Lillian! I think that you can think of the delay of moving to China in another way. You can spend more time with your parents, and you can let Erika to become older and stronger before you move to China. So it is not so bad that you can stay in Canada a little bit longer even you will miss your husband. Please also remember to stock up some medicine that you and Erika will usually use when you are sick before you move to China. Have you consulted your doctor to get all the vaccines which you and Erika may need? The medicial system in China is not that great afterall, so be prepare.