2010-06-03 10:46:50CoCo Chanel

自省reflection真情的自我

 

 

自省reflection 

 

能自省是好的, 最怕得出的結果不是真的原因;

   而知道和實踐當中的距離, 希望不是太過於遙遠!" 

----引用自壹週刊田瑜萍訪問伊能靜後的感言

 

那晚與妳對話後,看到這段話就想到妳

聰慧如妳 

總是在戀情失敗挫折後,努力從中自省並淬鍊出新的想法與智慧.

也因此在相識的這段時間內,

我們看到彼此的成長,

但也如同那晚的對話中,我告訴妳

 

人不能一直站在自己的角度去看這個世界

雖然妳並沒有悲觀的鑽牛角尖

但妳的著眼點始終立足在同一個區域

找尋相同完美條件的王子

如同原地旋轉的芭蕾舞者

美者美矣,但永遠不會前進

一場動人的芭蕾舞劇 

不會只是絕美的獨舞

 

"天鵝湖》之所以經典,第一是舞姿絕美,

 天鵝湖》融匯獨舞、雙人舞和多人舞、群舞等芭蕾舞劇中所有舞蹈格式,

   給人無限愉悅感。

   其中最著名的,是衡量芭蕾舞團是否具備演出《天鵝湖》能力的標杆——

   黑天鵝與王子的雙人舞" "-----引述自四川新聞網

 

 

經典的人生舞台

也應該包含了獨舞以外的,雙人舞,多人舞,群舞

愛情路上,除了王子把妳踢下馬的疼痛,是愛情雙人霹靂舞.

妳也必須一路與其它對象共舞,

而這對象不一定只能是活生生的人類,

也可以是不同書籍中,作者尖銳的觀點

各類型電影中,主角冒險的歷程,

親近朋友的生命經驗,感覺分享

一切的感動....衝擊到妳心裡的一段旅程,能幫助妳成長更多

這是雙人多人群舞的真實人生.

 

在這樣的自省中,我們就能逐漸熟稔

在不同的狀況下,用不同的方式去面對生活中的疑惑

除了旋轉,期待妳勇敢跨出一步,往前跳躍.

除了用自己的觀點去審視這個多變的世界,

也期待妳能超越自我設限,

試著用別人的眼光去觀察世界,

並換一種新方式處理妳的困擾.

 

 

我喜歡爵士歌手Oliva的一句歌詞 

 "I feel the earth move under my feet."

 

 

And dear angle~

I hope you can feel the new world changing around you.

 


 

 

I feel the earth move / by Olivia OT:Carole King
感受
著天崩地裂


I feel the earth move under my feet
感受到腳下的地正在翻滾著

I feel the sky tumbling down
感受到天空正在崩落著

I feel my heart start to trembling
我開始感覺心跳一直顫抖

Whenever you're around
每當你在身邊的時候


Oh baby, When I see your face
, 寶貝 當我看著你的臉孔

Mellow as the month of May
隨著五月的到來而圓潤著

Oh darling, I can’t stand it
, 親愛的 我受不了了

When you look at me that way
當你用那樣的眼神看著我的時候


I feel the earth move under my feet
感受到腳下的地正在翻滾著

I feel the sky tumbling down
感受到天空正在崩落著

I feel my heart start to trembling
我開始感覺心跳一直顫抖

Whenever you're around
每當你在身邊的時候


Oh darling, When you're near me
, 親愛的 當你靠近我的時候

And you tenderly call my name
還有妳溫柔著呼喊我的名字

I know that my emotions
我就知道我的情緒

Are something I just can’t tame
開始無法順從我自己的想法


I feel the earth move under my feet
感受到腳下的地正在翻滾著

I feel the sky tumbling down , tumbling down
感受到天空正在崩落著 崩落著

I feel my heart start to trembling
我開始感覺心跳一直顫抖

Whenever you're around
每當你在身邊的時候


I feel the earth move under my feet
感受到腳下的地正在翻滾著

I feel the sky tumbling down , tumbling down
感受到天空正在崩落著 崩落著

I feel the earth move under my feet
感受到腳下的地正在翻滾著

I feel the sky tumbling down , tumbling down
感受到天空正在崩落著 崩落著


I just lose control Down to my every soul
我每個靈魂都失去控制了

I get hot and cold all over
同時感到渾身忽冷忽熱的微妙感受


I feel the earth move under my feet
感受到腳下的地正在翻滾著

I feel the sky tumbling down , tumbling down
感受到天空正在崩落著 崩落著

I feel my heart start to trembling
我開始感覺心跳一直顫抖

Whenever you're around
每當你在身邊的時候

 

 


 

當你在寫著這篇文章的時候,我心有靈犀地也在想著你,所以I made the call.

2010-06-02 18:40:26

當你完成的時間點,我要進教室上課前,我們剛講完手機..,

因為你知道我的schedule,上次見面,每次通電話時,你都一再複習跟確認.

所以我們及時close our conversation.

 

 

這個世界上

何其幸運地我已經遇到你,

我親愛的知己

我最靈犀,惺惺相惜的soul mate..

though I know I have you by chance,

while I deserve you by every passion I present to you in my full sincere same here,

I still think that I owe you so much that

I owe the God for the gift unexpected yet helpful indeed in time.

謝謝你

I love you best 

 


 
 

Reflection 真情的自我 / Christina 克莉絲汀

Look at me 看著我
You may think you see Who I really am
你也許以為 你看到了真正的我

But you'll never know me 但你永不會懂我
Every day
每一天
It's as if I play a part
就像是我扮演著令一個角色

Now I see 現在我了解
If I wear a mask
如果戴上面具
I can fool the world
我可以愚弄這世界
But I cannot fool my heart
但我無法欺騙我的心 

Who is that girl I see 這個我望著的女孩是誰
Staring straight back at me
那麼直接的回望著我
When will my reflection show Who I am inside

我的倒影將會在何時揭示真正的我

 


I am now 此刻的我
In a world where I Have to hide my heart And what I believe in

活在一個必須隱藏真心 並信仰的世界
But somehow 但是現在
I will show the world 我會向世界表明
What's inside my heart
在我心深處的一切
And be loved for who I am 並因著做自己被憧憬珍惜


Who is that girl I see 這個我望著的女孩是誰
Staring straight back at me 那麼直接的回望著我
Why is my reflection Someone I don't know為什麼我的倒影是個陌生人

Must I pretend that I'm Someone else For all time

難道我必須無時無刻假裝成其他人

 When will my reflection show Who I am inside

我的倒影將會在何時揭示真正的我


There's a heart that must be free to fly 有顆心必須翱翔被釋放
That burns with a need to know the reason why 像燃燒般迫切的想知道原因
Why must we all conceal 為什麼我們隱藏自己
What we think 我們的想法
How we feel 我們的感受
Must there be a secret me 難道"真我"得是個秘密?!
I'm forced to hide 是我被迫隱藏

I won't pretend that I'm Someone else for all time 我將不會再永遠假扮成他人

When will my reflection show Who I am inside 我的倒影將會在何時揭示真正的我
When will my reflection show Who I am inside我的倒影將會在何時揭示真正的我

 


 

 

我常常說的"自省",

你懂,所以幫我感同身受

Too much and too doubtful the self-inferiority 

have blunted my confidence and distinction,

yet I come to  realize that

it doesn't arise from any of those fictitious flaws or faults om my side.

 

My reflection will show who I really am

what I have paid,what I have eaten, what I was raised,

what I was born to be in nature,

what I have been taught to get rounded

in so long the time consumed

as well as in so soon the flash popping in and out then.

 

The God might be naughty mocking there,

yet I am never defeated by his funny black humor.

Despite the falls in facade or his being nice in disguise,

luckily in the meanwhile,

those actual rises in my real maturity continue growing and improving,

when he cannot escape from the unexpected huge loss or surpass my seniority.

Even the Almighty can not avoid the naturally graceful wins I can always make.

With him,so am I well educated, and well encouraged here

to complete the beautiful spins on site on the specific very spot

and then make a perfectly elegant movement and jump.

 

 

 

This moment,

I eventually realize those words

" Don't try to understand me. Just Love Me "


 

 

Those whirl spins as a whipping top(陀螺般的原地旋轉跳舞)Ihave made

is to mark time(原地踏步;無進展;躊躇不前, 喻等待時機).

Later let me go ballroom dancing around!

I am going to soar in anthor graceful spiral(不斷加劇地螺旋形上升)

 

 

 


 

 

雖然〈國際標準舞Ballroom Dance〉比較優雅性感,

只有雙人的舞蹈,

我們似乎也比較可以就專注在兩個舞者動作精緻度和身體律動間情感的交流,

它終究還是個比較昂貴規制的高級上流社交運動.

 

當我邊寫到這裡也邊在看《舞王The Lord of Dance》的介紹,

他的成就有很大部分都在讚嘆他",舞群的大小",

就是那樣可觀的群舞舞動出戲劇張力的震撼.

所以踢踏出他的世界流行和群眾魅力.

no wonder they inspire the general large audience and then rock the whole world! 

剛好前陣子有個朋友也表態去看音樂舞台劇的失望,那沒有什麼聲光極致的衝擊!

花錢值回票價的起碼也要有〈Bollyhood寶萊塢〉的華麗狂亂吧.

 

 

雖然我不是很嚮往too large size a group的舞池,

yet I still need to practice alone

and dance with as sufficient companions as possible by turn as well sooner or later.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

路人 2010-07-03 23:36:05

主圖美麗的吊飾哪裡有得買阿?

版主回應
那是朋友從英國自助旅行買回來送我的喔!或許你可以用陶土自己製作一個,或者有機會到英國倫敦流浪時,試著找找吧!喜歡的人事物,遇到都是一種緣分~再不你可以下載我的圖片阿~也是另一種擁有的方式. 2010-07-03 23:42:49