2007-05-12 11:15:54甜甜老師

I Think of You


When I’m down and all alone
When nothing seems to matter
When I lose my hope
When I’m sad and confused

When it all gets turned around and ’round
I can’t seem to reach for solid ground
When everything I’ve believed in seems untrue
All I have to do

Is think of you
I think of you and it’s gone
Like you chase away the storm
Making it all okay
I think of you
I think of you and I’m strong
And I know I can go on
It’s like you set me free
When life gets the best of me
I just think of you

Now I know what love means
And whatever life may hold for me
Through the fire
Through the rain I believe

Cause there’s nothing I can’t bear
Knowing that you will be there
If I fall I won’t break
Through it all I’ll make it through
Cause all I have to do

And when I think I’m all alone
I can’t see the way to go
Lost in the rain of my own tears
To wash away the pain and fear

For the good times and the bad times
I just think of you
Cause you know you get the best of me
I just think of you



這首歌由泰國歌星 Tata Young 所唱,在她即將發行第一張英文專輯時,疼愛她的母親因罹患癌症過世,Tata 把這首歌獻給已化身為天使的母親。

歌詞字字句句深深打動看似平靜的思緒,像一圈圈漣漪,由小圈擴大至全身,無來由地感到憂傷,掀起思緒一波波迴旋搖蕩。


乾媽離開已多年,對她的思念卻跟歲月一起增長。像歌詞一樣,當人生遇上種種挫折,總會想起您。每每遇到困難,總會渡過,感覺乾媽一直都陪在身旁保佑著。

小時候總總回憶不時來搗亂思緒,還記得晚上一定要抱著乾媽一起睡,溫暖的手臂讓我睡得安穩。『乾媽,妳愛我嗎? 如果愛我,要抱緊一點喔!』對乾媽撒撒嬌,她一附不耐煩的樣子,把我緊緊摟進懷裡,我彷彿看到她微笑,乾媽心裡一定是甜甜的。
摘下院子的白色玉堂春,別在乾媽梳好的包頭上,抱著她聞那淡淡釋出花香味。喜歡黏在她身邊,乾媽要出門總是要帶這跟屁蟲。
最後一次看到她時,她仍忙進忙出的幫我料理好吃的家鄉菜,永遠記得每次要離別的難過神情,她不哭只因離別所帶來的憂傷、痛苦遠超過淚水能表達,我怎麼忘掉那離別的畫面,每次腦海裡倒帶到那一幕,心總是由輕至重慢慢抽痛。


不管得意或悲傷,總會想起您,您是留給我最好的回憶,更相信在未來的日子裡,不管遇到如何暴風暴雨,乾媽會永遠陪在一旁,加油鼓勵與溫暖的安慰。當我感到孤單無助,在風雨中落淚,那淚水會洗掉痛苦與惶恐,我不會受傷,因為您一直保護著,會繼續往前走,我相信我可以做到。


願這首歌也陪伴已化身為天使的乾媽。

乾媽,母親節快樂! 永遠想念您!

I Think of You...........Always



圖:彩色墨水/甜甜老師


http://www.youtube.com/watch?v=eIVaOBMAaVk&mode=related&search=





gypsyho 2007-05-15 17:25:02

好感动,有个爱自己的人真的很好,无论那人是男是女.心理都会有温暖的感觉

版主回應
我們一生中,會扮演去愛別人;也會扮演被人愛的角色,最痛苦的是不能雙向扮演這兩個角色。 2007-05-15 23:12:07
寘樸 2007-05-13 16:57:33

我相信她會收到妳的祝福的
用心灌溉過的親情無法說放就放
慢慢沉澱後會感謝
幸好
我們看見了她們放心的微笑

版主回應
常常在夢裡跟乾媽見面,有時淺意識告知自己她會離開妳,在夢裡放聲大哭,醒來那種哀傷的感受,久久無法散去。 2007-05-15 23:09:08