2007-01-26 00:04:12維它命

活在當下

Imagine

Imagine there’s no Heaven
想像人死後沒有天堂
It’s easy if you try
應該很容易如果你試想
No hell below us
也沒有地獄的煎熬
Above us only sky
天空永遠是一抹藍
Imagine all the people
想像世間所有的人們
Living for today
活在當下

Imagine there’s no countries
想像這是個沒有國度的世界
It isn’t hard to do
其實這並不難
Nothing to kill or die for
沒有相互廝殺生離死別
And no religion too
信仰不再是必要
Imagine all the people
想像世間所有的人們
Living life in peace
共存在和平裏

You may say that I’m a dreamer
也許你覺得我太過天真
But I’m not the only one
但作夢的不只我一人
I hope someday you’ll join us
追求和平的夢想你也能加入
And the world will be as one
世界就會因愛 合而為一

Imagine no possessions
如果世上沒有私心佔有
I wonder if you can
我懷疑你可以做得倒
No need for greed or hunger
就不會有人貪婪有人挨餓
A brotherhood of man
人們情同手足
Imagine all the people
想像世間所有的人們
Sharing all the world
分享全世界的美好

You may say that I’m a dreamer
也許你覺得我太天真
But I’m not the only one
但作夢的不只我一人
I hope someday you’ll join us
追求和平的夢想你也能加入
And the world will be as one
世界就會因愛 合而為一