2008-05-19 21:46:33ξ阿神

雜記-Whole World Around -Daniel Powter

Whole World Around -Daniel Powter

That’s a good I can’t complain so far,
cause I’m closed to spent to carry on.
Engate in home in keeps world speed,
detect it that would hide my guilty shame.
You’ve got the whole world around,
You’ve got the whole world around,
Something down the move will make you see.
Oh world would look the heart you let it go...
whole world around, you’ve got whole world around

福特廣告歌曲:
http://tw.youtube.com/watch?v=SF26XOFRL-Y&feature=related

現代生活 忙碌 壓力 煩惱 有增無減 活在電腦的虛擬世界裡 不真實 而 你卻忘了怎麼生活在都市叢林 無法與人交談 .... 城市情人 碰上汽車 或許代表現代人所需要的生活 無憂無慮的 自由奔馳感 !

PS:期待他的專輯,你知道嗎 能像這樣無憂無慮的活著 對面臨升學壓力的學生 工作繁忙的年輕人 責任沉重的中年人 來說 是件奢侈的事 晃一下 直到上了年紀 已經忘了 什麼是自由奔放的感覺了....

我時常在想 想紐約的事 我將來要怎樣怎樣 漸漸 又笑著自己那些天真想法
藍後又想著自己無法思考的未來 我知道終只是空談 甚至 到不了 巴黎 因為 那真的距離我太遙遠了 只能透過 旅遊DM 一些作著書上暢談自己經歷 以為自己也可以 無形的 給了自己太多要求 也碰上不如意的事 把自己搞得很難堪 不過那又怎麼樣 我不是到三十五歲時才想到這些 還有時間... 碰上不如意的事 可以除與任性 我又可以再次振作起來!


*(註解)紐約 巴黎:王文華<白天紐約 晚上巴黎>
http://www.readingtimes.com.tw/authors/tomwang/works/newyork.htm