2024-08-06 13:36:18沛緹

Bad Liar 不擅說謊的騙子

這是我第二次在這 Blog 分享這首歌

失戀時都有自己的歌單

然後就循環播放一百次以上

人生不同階段聽 Imagine Dragons - Bad Liar
有著不一樣的感觸
我現在聽的感覺是 - 幸好女孩還擁有舞蹈
最近心情相當不好
我無法 Focus 手上的事情常常會分心
但跳了舞
尤其星期五中午那堂課
在短短一小時之中我好喜歡鏡子裡面的自己
即使討厭的肥女仍硬要跳過來擋住妳
這是一首以男性角度去看關係破裂的歌
我們在看待任何事件時不要只用自己的角度陷在裡面
Try to be neutral.
在這 MV 下面網友留言更是精采
英文沒有很好的我都變好了
貼出來跟大家分享
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Apart from the lyrics ......The video is also so meaningfull literally its
symbolic of how one person(The girl in a relationship wants to make this
relationship work but the other has just lost hope and has no expectations
from his relationship .... (The boy ) and is standing still like a dead person
......And in the ending ...... The girl bow down in frontof the boy which
means that she has tried all the possible ways of keeping their relationship
alive but she has failed and now she also gives up ..... and she also stops
trying and walks out.........
My point: 真的,男友若是在關係中裝死,顯然不想維繫這段關係。把心力拿去尋求新
象或是別的事物吧
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Shes trying to bring back a person who’s dead inside. Shes dancing her
heart out. But he can’t see. He’s gone. But she tries and tries and gives him
everything she has left, but soon she realizes NOTHING will awaken him. So
she accepts her fate and bows down, leaving him behind.
My point: 做男女朋友不用那麼累。雖然我很喜歡跳舞,這女生舞出我的心聲。現實中
的我已經跳不出這種高難度的舞蹈。
其實我在給對方第一次回頭機會,他沒有把握住的時候。我就直接分手。
大家都有自尊
尤其活到 40-50歲的時候
在關係中的兩人是平等的、有選擇權
沒有誰比較高

我要回應(本篇僅限會員/好友回應,請先登入)