2004-04-20 01:03:58Bionic Cat

哈比唱片公司/新聞翻譯

出處:http://www.theonering.net/perl/newsview/8/1082131049
感想:來跟Sony公司談談Elijah新唱片公司的經銷權吧…
--------------------------------------------------------------------
Mojo Magazine Talks Wood & Music
Mojo雜誌專訪Elijah喜愛的音樂
What music are you currently grooving to?
你最近喜歡哪些音樂?
I'm really into Scottish music. People don't realise there's all this great talent coming out of there right now - I particularly like Franz Ferdinand. And I'm in kind of a Beatles kick at the moment. I love Let It Be...Naked and the John Lennon box set is amazing! And I'm a huge Michel Gondry fan, of the way he combines music and video. I got to meet with him when I was doing Two Towers and Eternal Sunshine of The Spotless Mind, which was great.
我非常喜歡蘇格蘭音樂,大家都沒注意到,最近蘇格蘭出現很多新秀─我特別喜歡Franz Ferdinand。我目前也很熱衷於披頭四,我喜歡”Let It Be”…”Naked”,約翰藍儂的套裝選集超棒的!我也是Michel Gondry的迷(譯註:這位就是王牌冤家導演,也是我最愛的碧玉Bjork專用MV導演,夠嗆!Elijah果然是超級GEEK…)尤其是他結合音樂與影像的方式。我在拍”魔戒二部曲”(Who can tell me why?)跟”王牌冤家”時有幸遇見他,真是太棒了。
What, if push comes to shove, is your all-time favourite album?
如果臨時要你馬上選一張,你的最愛大碟是?
Oh that's impossible! I mean really. How do you answer that? I've not been to a record store in over a month - which is really weird for me! And I'm getting into new music -I only discovered The Stone Roses during Lord of The Rings. I really like The White Stripes' Elephant though.
我不可能選得出來!真的。你怎麼回答這種問題?我已經一個月沒上唱片行了─對我來說這真是怪事!而且我最近愛上一個新樂團─我在拍魔戒時發現了”石頭玫瑰樂團”。不過我也喜歡White Stripe藍調二人組的”Elephant”
What was the first record you bought? And where did you buy it?
你買的第一張唱片是什麼?你在那兒買的?
I can't remember. There's always been music around. I'm incredibly passionate about it, kind of insane even.
我不記得了。我身邊總是一堆唱片。我對音樂的熱情非常誇張,幾乎快到瘋狂的地步。
Which musician have you ever wanted to be?
你一直想成為的音樂家是誰?
In my fantasies, it would be great! But as a music-minded person you have your rock 'n' roll dreams but I wouldn't personally want to apply them - I love music too much to screw it up, ha ha! But I'm starting my own record label this summer with a friend to facilitate indie bands, get music I believe in out there. Only indie - to help these musicians signed and heard!
如果能這樣幻想,那就太棒了!但是身為一個音樂人,你可以有自已的搖滾夢想,但我個人是不會把自己投射到這些音樂家身上─我太愛音樂了,可不能讓我毀了它,哈!但是我今年夏天就要跟朋友開一家唱片公司,專門贊助獨立樂團,我對這些音樂有信心。而且只發行獨立樂團的音樂─幫助這些音樂家出唱片,讓大家聽到!
What do you sing in the shower?
你洗澡時唱什麼歌?
I don't!
我不唱!
What is your favourite Saturday night record? ]
你在週六夜晚最愛放的唱片是?
That's difficult to answer, because I love so much music. Let's see - Led Zeppelin, Smashing Pumpkins or Jimi Hendrix.
很難回答,因為我喜歡的音樂太多了。我想想─Led Zeppelin、Smashing Pumpkins或Jimi Hendrix(譯註:哪個老美不愛吉米罕醉克?)。
And your Sunday morning record?
周日早晨的最愛唱片呢?
Maybe The Flaming Lips, Radiohead or Massive Attack
可能是Flaming Lips、Radiohead或Massive Attack(譯註:有這種品味,想變成好萊塢沉淪童星也很難了…)