2004-05-04 14:41:00George

Homeward Bound

這是一首由Poul Simon所作,Simon and Garfunkel 在1966 年所唱紅的曲子。雖然不是他們最為人所知的曲子。如詩般的歌詞,單單這樣唸起來也是一樣令人感動。

Homeward Bound

I’m sittin in the railway station
我坐在鐵路車站裏
Got a ticket for my destination
握著目的地的車票
On a tour of one night stands
在這夜行列車的旅途上
My suitcase and guitar in hand
我的行李和吉他隨行
And every stop is neatly planned
所有的停靠站都是精心計畫的
For a poet and a one man band
為了一首詩和單人樂團
Homeward bound
返家的路阿
I wish I was
我希望我是的
Homeward bound
返家的路
Home where my thought escaping
家是我思念的奔逃的地方
Home where my music playing
家是我音樂奏出的地方
Home where my love lies waiting
Silently for me
家是靜靜等待我愛的謊言的地方


Everyday is an endless stream
Of cigarettes and magazines
每一天是香菸雜誌累積的無盡河流
And each town looks the same to me
每一個城市都是一個模樣
The movies and the factories
電影和工廠
And every stranger face I see
每一個陌生臉龐
Remind me that I long to be
提醒我是多麼的渴望回到家鄉
Homeward bound
返家的路阿
I wish I was
我希望我是的
Homeward bound
返家的路
Home where my thought escaping
家是我思念的奔逃的地方
Home where my music playing
家是我音樂奏出的地方
Home where my love lies waiting
Silently for me
家是靜靜等待我愛的謊言的地方


Tonight I’ll sing my songs again
今晚我仍然會再次唱的我的歌
I’ll play the game and pretend
我的把戲和掩飾
But all my words come back to me
In shades of mediocrity
但是我的說的話卻在平庸的陰影下追回我身上
Like emptiness in harmony
就像和諧下的空虛
I need someone to comfort me
我需要有人來安慰我
Homeward bound
返家的路阿
I wish I was
我希望我是的
Homeward bound
返家的路
Home where my thought escaping
家是我思念的奔逃的地方
Home where my music playing
家是我音樂奏出的地方
Home where my love lies waiting
Silently for me
家是靜靜等待我愛的謊言的地方