2006-05-02 13:52:38叻女

使命

今天突然再看到機構的mission statement,有一種奇怪的感覺。我的使命是什麼?我好像很久沒有工作。一早開會後,我覺得自己有點火。火是來自同事對參加者沒有太大的感覺;火是來自他們總是選一條易辦而沒有太大意義的路去做事;火是他們連這個會也沒有放在眼內;火是來自大家做事的方式太不一樣。今天,我想我不是沒有膽去發火,而是時機還未到。難怪朋友曾說你的工作應該很舒服、很頹吧!雖然我所回答的是跟他們劃清界線,畢竟大家也是「應該」有同樣的目標而辦事。Mission不是我寫的,但是我真的這樣做。這是我一直以來的驕傲,而不是誰人也可以有這傲骨的!今天之後,我更會堅持直至時機到的時間。

但願我有能力讓他們想起這個使命。

Even this is a spark of light in the dark; even this is so time consuming and energy wasting; even the process makes you feel so hopeless and alone; even it seems to be so impossible to be done by me, but I have to make the difference for the sake of the students. I belief I am not so createive that becomes the only one who take this road, sometime and someday there will be people accompany me on this road. Remember the song ”pass it on” on the MSS graduation mass, Sister gave lights to our candles, wishing that we can do that to our society. Though I am not making something great, I wish I can make a difference, and pass the light to all of you.

Now, I take the challenge to challenge young people everywhere. :)


p.s.LPW今天沒有跟之前說好的訓話。到底是為什麼呢?


「使命

我們給予年青人機會與挑戰。

我們的使命,是以培育年青人的素質為己任。透過獎勵計劃不同的餘暇活動及義工服務,給予年青人適當的機會挑戰自我,從中學習瞭解個人的潛能和取得成功感。

為實踐我們的使命,我們承諾以專業的態度,擴闊我們的視野,以不斷創新和忠誠投入的精神,與有關機構及義務工作人員共同合作,為年青人提供優質的服務。」

上一篇:方向

下一篇:認錯人